16 מדינות תובעות את טראמפ: ״משרד הנשיאות אינו תיאטרון״

קואליציה של 16 מדינות בארה"ב בהובלת מדינת קליפורניה תובעת את הממשל של הנשיא דונלד טראמפ על החלטתו להכריז על מצב חירום כדי לגייס כספים עבור חומת הגבול המקסיקני: "ניצול הכוח הנשיאותי לרעה"

חדשות בעולם 19.2.2019 | 21:21

ארכיון | יונתן זינדל, פלאש 90

קואליציה של 16 מדינות בארה"ב בראשות קליפורניה תובעת את הממשל של הנשיא דונלד טראמפ על החלטתו להכריז על מצב חירום כדי לגייס כספים עבור חומת הגבול המקסיקני.

התביעה הוגשה בבית המשפט במחוז הצפוני של קליפורניה והיא באה בעקבות הכרזת טראמפ על מצב חירום לפני כמה ימים, בכדי לעקוף את כוחות הקונגרס ולממן את החומה שהבטיח בהתמודדותו לנשיאות.

הדמוקרטים נשבעו לערער על ההכרזה "על ידי כל פתרון שימצאו". לדברי היועץ המשפטי לממשלת קליפורניה, הם תובעים את הנשיא טראמפ למשפט "כדי לעצור את ניצול הכוח הנשיאותי לרעה".

"אנחנו תובעים את הנשיא טראמפ כדי למנוע ממנו מלגנוב את כספי המיסים שלנו שנגבה ע״י הקונגרס למען צרכי אנשי המדינה שלנו. עבור רובנו, משרד הנשיאות אינו מקום לתיאטרון", הוסיף.

התביעה שהוגשה ביום שני בערב מחפשת צו מניעה זמני שתעצור את טראמפ מלפעול על פי הצהרת החירום שלו, בעוד הקרב המשפטי מתנהל בבתי המשפט, כך דווח בוושינגטון פוסט.

כאמור, הנשיא דונאלד טראמפ הכריז על מצב חירום בו ביכולתו לממן מטעם ביטחוני את החומה בין ארה״ב למקסיקו, כדי למנוע הגירה בלתי חוקית והברחת סמים לתוך מדינות ארה״ב.

ההחלטה הגיעה בעקבות סירוב הקונגרס לממן את דרישותיו הכספיות של הנשיא.

'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב אחרי ההתפתחויות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום