פולין דורשת התנצלות; ארה"ב תומכת בכך

ההתבטאות של שר החוץ הזמני ישראל כץ ממשיכה לעורר סערה בפולין, שם מעלים היום דרישה להתנצלות מישראל. שגרירת ארה"ב בפולין: "אין מקום לאמירות פוגעניות"

מדיני 19.2.2019 | 16:43

נשיא פולין | מתוך דף הפייסבוק הרשמי

המשבר בין ישראל לפולין: סגן שר הוץ הפולני, סימון סינקובסקי, אמר הצהריים (שלישי), כי ארצו עדיין ממתינה להתנצלות מישראל על ההאשמות, כי פולין נושאת באחריות לפשעים שבוצעו בתקופת השואה על אדמתה.

"אנחנו משאירים את זה למנהיגים הישראלים לבחור בסוג התגובה ובזהות המגיב, אבל זו צריכה להיות תגובה אחידה ונחרצת", הבהיר סגן שר החוץ הפולני.

תמיכה בעמדתה של פולין נגד ישראל, מגיעה במפתיע מכיוונה של ארה"ב, כאשר השגרירה בפולין, ג'ורג'ט מוסבכר, התבטאה בנושא ואמרה, כי "אין מקום לאמירות פוגעניות מהסוג הזה בין בעלות ברית קרובות כמו ישראל ופולין".

תחילת הסערה, עם התבטאותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בשלהי וועידת ורשא, כי "פולנים שיתפו פעולה עם הנאצים, ואני לא מכיר אדם אחד שנתבע על האמירה הזאת". את הדברים אמר נתניהו בהתייחסות לחוק האוסר האשמת פולנים בזוועות השואה.

הסערה שפרצה כמעט ושככה לאחר ההבהרה מלשכת נתניהו, כי דבריו לא כוונו אל כלל הפולנים כי אם אל הפולנים ששיתפו פעולה עם הנאצים. בפולין קיבלו את ההבהרה והודיעו, כי "התקשורת עיוותה את הדברים".

אך התבטאות של שר החוץ הזמני, ישראל כץ שציטט בראיונות שהעניק את ראש הממשלה המנוח יצחק שמיר שאמר כי ‘הפולנים יונקים את האנטישמיות מיד עם היוולדם’.

בתגובה, חלה הידרדרות ביחסי המדינות וראש ממשלת פולין אף הודיע על החרמת ועידת וישיגראד שהייתה אמורה להתקיים בישראל, וכתוצאה מכך, הוועידה בוטלה.

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום