שוב: עשרות ישראלים עוכבו בנמל התעופה

בנמל התעופה הבינלאומי בוריספול שבקייב, בירת אוקראינה, מעוכבים - לא בפעם הראשונה - עשרות ישראלים, ביניהם חרדים • כך תימנעו מעיכובים כאלו בנסיעה לאוקראינה

חדשות בעולם 19.2.2019 | 15:52

אילוסטרציה | unsplash

פחות משבוע לאחר שאירע מקרה דומה (ביום שישי), מעוכבים שוב כשלושים ישראלים בנמל התעופה בקייב.

כחלק מסוגיה דיפלומטית, אירעו בתקופה האחרונה מספר עיכובים כאלו. על פי רוב, נוהגים במשטרת הגבולות האוקראינית שלא להכניס לארצם את מי שחשוד בנסיון השתקעות באוקראינה.

מכיון שבאוקראינה לא דרושה אשרת כניסה שהוכנה מראש, הרי שנוסעים מסויימים - בעיקר אלו שזו עבורם השהייה הראשונה במדינה - עשויים להיות מעוכבים בהגעתם לנמל התעופה הבינלאומי 'בוריספיל' שבקייב, באמתלת חשד כי אותם נוסעים מעוניינים להסתנן ולהשתקע באוקראינה.

מקרה כזה אירע, בין היתר, בערב השבת שעברה, כאשר יהודים שנחתו בקייב לפני שבת עוכבו שעות ארוכות בנמל התעופה. רק סמוך לכניסת שבת, לאחר פניה של סגן שר החינוך מאיר פרוש לשגריר ישראל בקייב, יואל ליון, שוחררו הנוסעים לנפשם.

הסיבה להתנהגות זו, על פי ההערכות, היא מעין נקמה להתנהגות מקבילה בישראל, כאשר אוקראינים רבים שנוחתים מדי יום בנתב"ג, מעוכבים על ידי שוטרי הגבולות הישראליים מטעמים דומים.

כך תקטינו את הסיכויים לעיכוב והסתבכות, בנסיעתכם לאוקראינה:

• יש להצטייד במסמכים הבאים - מודפסים: תדפיס של הביטוח הרפואי; לו"ז / תוכניה של המסלול המתוכנן באוקראינה; אישור הזמנה מבית מלון.

• בנוסף, יש להצטייד ב-75 דולרים במזומן לכל יום שבו תשהו באוקראינה, זאת בכדי ליצור את הרושם שמטרת ההגעה היא לטיול או לעסקים, ולא להשתקעות.

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום