בגלל הסנקציות? קיצוץ משכורות בחיזבאללה

הלחץ האמריקאי נושא פירות? ארגון הטרור 'חיזבאללה' שנהנה עד כה מתמיכה כלכלית רבה מהמשטר האיראני, נאלץ החודש לקצץ משמעותית את משכורתם של פעיליו

חדשות בעולם 18.2.2019 | 19:05

צילום: מתוך مدينة בטוויטר

העיתון הלבנוני "אל-ג'ומוהריה" מדווח היום (שני) כי ייתכן והסנקציות האמריקניות נגד איראן נושאות פרי ומתחילות להשפיע גם על 'חיזבאללה'. 

כזכור, הסנקציות האמריקניות שהוטלו על איראן בזמן ממשל אובאמה, הוסרו כמעט לחלוטין כשנחתם הסכם הגרעין, אך הנשיא דונאלד טראמפ החליט לפני כשנה על ביטול הסכם הגרעין, וחידוש הסנקציות על איראן.

עד עתה, ארגון הטרור התבסס בעיקר על מימון מאיראן והגיע עד לסכום של 830 מיליון דולר בשנה, וכעת, מתפרסם שארגון ה'חיזבאללה' קיצץ במחצית את משכורותיהם של פעיליו לחודש זה.

כזכור, מזכ"ל ארגון הטרור 'חיזבאללה', חסן נסראללה, נאם לאחרונה באירוע לציון 40 שנים למהפיכה האסלאמית, והבטיח שארגונו יגבה את איראן.

באירוע, שהתקיים בביירות בירת לבנון, טען נסראללה כי נסיגת ארה"ב מהאזור, הצפויה בתקופה הקרובה, תנטרל את היכולת האמריקנית להפעיל לחץ וסנקציות על טהרן. "איראן וציר ההתנגדות חזקים כיום מאי פעם", הצהיר.

לאחר מכן, הלל ושיבח את איראן במשך למעלה משעה. לדבריו, בשל מעמדה הצבאי של איראן, "האפשרות שישראל תפתח במלחמה נגד איראן חלפה מהעולם. אם ארה"ב תפתח במלחמה נגדה, איראן לא תעמוד לבדה בחזית".

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום