המשבר עם פולין מחריף? השגריר הפולני נגד דברי השר כץ - "מבישים"

כץ שמונה לממנה מקום שר החוץ אמר בראיון כי "הפולנים ינקו את האנטישמיות מחלב אמם". בתגובה צייץ שגריר פולין בישראל כי מדובר ב"הערה מבישה וגזענית, בלתי מתקבל על הדעת לחלוטין". אתמול ביטל רה"מ פולין את השתתפותו בוועידה שתתקיים בישראל

מדיני 18.2.2019 | 08:07

תומר נויברג, פלאש 90

ברקע התקרית הדיפלומטית בין פולין לישראל, השר ישראל כץ שמונה לממלא מקום שר החוץ אמר אתמול (ראשון) בריאיון כי "הפולנים ינקו את האנטישמיות מחלב אמם". בתגובה, שגריר פולין בישראל מרק מגירובסקי צייץ הלילה כי "זה מפליא ששר החוץ של ישראל אומר הערה מבישה וגזענית כל כך. בלתי מתקבל על הדעת לחלוטין".

כץ התייחס לראשונה למשבר עם פולין בריאיון לאודי סגל בחדשות 13 וציטט את ראש ממשלת ישראל לשעבר יצחק שמיר. עוד הוסיף כי "זכר השואה הוא דבר שאין להתפשר איתו. לא נשכח ולא נסלח. בדיפלומטיה מנסים לא להעליב, אבל אף אחד לא ישנה את האמת ההיסטורית. פולנים שיתפו פעולה עם הנאצים".

אמירתו של כץ מגיעה אחרי הסערה שהחלה בעקבות דברים שאמר ראש הממשלה בנימין נתניהו על חלקם של פולנים בשואה. למרות שלשכתו הבהירה כי נתניהו "התייחס בתדרוך לפולנים, ולא לאומה הפולנית או למדינת פולין", אתמול הודיע ראש ממשלת פולין מתאוס מורביצקי כי הוא לא יגיע לוועידת וישגרד שתתקיים היום בהשתתפות מנהיגי הונגריה, צ'כיה, סלובקיה ומדינתו. גורם מדיני מסר לאחר החלטת ראש הממשלה הפולני כי "אנחנו נשמח לארח את שר החוץ הפולני, אנחנו מצפים שהוועידה תהיה הצלחה גדולה, ואנחנו מבינים שגם בפולין מתקיימת מערכת בחירות".

וואלה

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום