מפקד פיקוד צפון ומפקד מז"י: מינויים חדשים של הרמטכ"ל כוכבי

רא"ל כוכבי החליט כי לתפקיד מפקד זרוע היבשה ימונה האלוף יואל סטריק, למפקד פיקוד הצפון ימונה אלוף אמיר ברעם, למפקד המכללות הצבאיות ימונה תת-אלוף איתי וירוב, שיועלה לדרגת אלוף ולנספח צה"ל בוושינגטון ימונה תת-אלוף יהודה פוקס, שיועלה גם הוא לדרגת אלוף

חרבות ברזל 17.2.2019 | 22:36

האלוף יואל סטריק (צילום: דובר צה"ל)

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו אישר היום (ראשון) את המלצת הרמטכ"ל אביב כוכבי לשורה של מינויים לשנת 2019 במטה הכללי - כך נמסר מדובר צה"ל. כל המינויים החדשים היו בתחילת שירותם בחטיבת "הצנחנים", ממנה גם החל את דרכו הרמטכ"ל כוכבי.

לתפקיד מפקד זרוע היבשה ימונה מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק. הוא נולד בשנת 1966, וב-1985 התגייס לקורס טייס ולאחר מכן עבר לחטיבת "צנחנים". בין השנים 2017-2015 היה מפקד פיקוד העורף. הוא בעל תואר ראשון במדעי המזרח התיכון מאוניברסיטת תל-אביב, ובעל תואר שני באסטרטגיה מבית הספר למלחמה של צבא ארצות-הברית בפנסילבניה.

האלוף אמיר ברעם (צילום: דובר צה"ל)

למפקד פיקוד הצפון ימונה מפקד הגיס הצפוני והמכללות הצבאיות, אלוף אמיר ברעם. ברעם הוא יליד שנת 1969, והתגייס ב-1988 חטיבת "הצנחנים", בה שירת כלוחם ומפקד, וכן עמד גם בראשה. הוא בוגר המכללה לביטחון לאומי של הצבא הבריטי, בעל תואר ראשון במשפטים מהמרכז הבינתחומי בהרצליה ובעל תואר ביחסים בין לאומיים מ- Kings college, London University בלונדון.

כמו כן, דובר צה"ל ציין כי ההחלטה בנוגע לעתיד הפיקוד על הגיס הצפוני תידון בשבועות הקרובים ותתקבל כחלק משורת תהליכים שיבחנו במטכ"ל.

איתי וירוב (צילום: דובר צה"ל)

למפקד המכללות הצבאיות ימונה תת-אלוף איתי וירוב, שיועלה לדרגת אלוף. וירוב נולד בשנת 1966 והתגייס לחטיבת "הצנחנים" ב-1985, בה שירת כלוחם וכמפקד. בין היתר, כיהן כמפקד חטיבת "כפיר" וכקצין חיל רגלים וצנחנים ראשי. בין השנים 2018-2016 היה ראש מטה זרוע היבשה. הוא בעל תואר ראשון בלימודי צבא וכלכלה ותואר שני בביטחון לאומי.

לנספח צה"ל בוושינגטון ימונה תת-אלוף יהודה פוקס שיועלה גם הוא לדרגת אלוף. פוקס נולד בשנת 1969 התגייס ב-1987 לחטיבת "הצנחנים". בין היתר, שימש כמפקד בית הספר לקצינים (בה"ד 1), וכמפקד חטיבת "הנחל". בין השנים 2016-2018 היה מפקד עוצבת "שועלי האש". הוא בעל תואר ראשון ושני בלימודי ביטחון.

המינויים ייכנסו לתוקף בחודשים הקרובים.

יהודה פוקס (צילום: דובר צה"ל)

וואלה

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום