הורי הנערה שנפגעה ממוט ברזל דורשים לחקור אפשרות לפיגוע

משפחתה של תהילה בן זינו בת ה-15 מסרה הצהרה לתקשורת סמוך לבית החולים הדסה עין כרם שבו היא עדיין מאושפזת אחרי שנפגעה ממוט סמוך לאתר בנייה בבירה. "כשהם יצאו עם האלונקה מבית הספר, פועלים עמדו לידם במרחק אפס וצחקו"

חרדים 17.2.2019 | 20:07

נועם רבקין פנטון, פלאש 90

הורי הנערה שנפצעה ביום חמישי מנפילת מוט ברזל באתר בנייה בירושלים קיימו היום מסיבת עיתונאים מחוץ לחדרה בבית החולים, יחד עם עורכי דין, ודרשו מהמשטרה לחקור גם את האפשרות כי מדובר בפיגוע על רקע לאומני והברזל הושלך במכוון לעבר הנערה, תהילה בן זינו, תלמידת סמינר בת 15. הנערה מאושפזת בבית החולים במצב בינוני.

האימא אמרה בבכי: "תודה לקדוש ברוך הוא, זה לא ברור מאליו שברוך ה' הילדה חייה, תודה לך ה'. תודה לכל עם ישראל שמתפלל ומתאחד במיוחד להעתיר בתפילות שתבריא בעזרת ה', שתחזור לאיתנה. תודה לסמינר שעוטף אותנו בלי הפסקה. תודה לצוות הרפואי המדהים שלא מפסיק לדאוג לה ולדאוג לנו". האימה הודעתה גם לארגון חוננו שהתנדב לייצג את המשפחה מבחינה שפטית.

לדברי האב, אברהם, "היא יצא ללמוד בסמינר, וחזרה בטיפול נמרץ עם אלונקה מורדמת ומונשמת, בבירת ישראל. אנחנו דורשים שהמשטרה, כוחות הביטחון, השב"כ, אני מבקש ששר לביטחון פנים יתערב פה, לא ייתכן שהחקירה מתנהלת בשטחיות, אין מצב שברזל כזה מתגלל. אנחנו דורשים שיחקרו את כל מי שעבד שם, כל מי שהיה שם. שמישהו יבוא וייתן את הדין".

לדברי עורכי הדין, מנשה יאדו וחיים בלייכר, "מהניסיון שלנו, כשמשטרת ישראל מפעילה מאמץ חקירתי טוב אז היא מגיעה ושמה יד על הפושעים, ומפצחת את האירועים. זה אירוע שאפשר לפצח, לכאן או לכאן, לא משנה מה תהינה התוצאות. לצערנו הרב אנחנו מכירים מקרים, מהתנסות ישירה שלנו, שלא הופעלו מאמצים חקירתיים והתוצאות היו בהתם, בין אם לא הוגשו כתבי אישום ובין אם הוגשו כתבי אישום שלא יכלו להחזיק את עצמם".

"האירוע הוא מאוד חמור ואנחנו דורשים מאמץ חקירתי. בפרוטוקול הדיון השופט קבע ההחלטה שלא נטען למעשה מכוון, אנחנו לא מוכנים לקבל הנחת עבודה שאין מצב שזה מעשה מכוון או מודע. מדובר באירוע שאירע במקום שהוא נראה כמו פיר מתחת לאתר בנייה במרחק אפס, כמו כלום אפשר להשחיל שם את הברזל וייתכן שהוא לא במקרה פגע ורוצץ את הראש של הילדה. יש כאן בהחלט צורך והנסיבות והמציאות שבה אנחנו חיים מלמדים שיש פיגועי שנאה והיא בלתי נשלטת ומתפרצת".

לא יכול להיות שמראש יקבע שלא קיים חקירה כזה, בעוד שיש נסיבות בשטח, מעבר לנסיבות הכלליות של המציאות שבה אנחנו חיים, שיכולות להצביע על כך. בית המשפט קבע ההחלטה שהעצורים נתנו הסבר שמניח את הדעת לסיבה שבגללה הם ברחו מהמקום, כביכול שהם פחדו מלינץ'. אני גביתי היום עדות מאחת המורות בבית הספר, שעדיין לא נחקרה במשטרה, שאמרה לי שכשהם יצאו עם האלונקה מבית הספר, פועלים עמדו לידם במרחק אפס וצחקו. לא היה שום חשש ללינץ', אם מישהו בטח משם אז זה כנראה מסיבה אחרת".

"אנחנו מבקשים שהמשטרה תחקור את כל המורים, מעבר לזה, אנחנו לא אומרים שזה פיגוע לאומני, אנחנו לא יודעים מה קרה. אבל וודאי שצריך לבחון את האפשרות הזאת, או גם את האפשרות שמדובר באירוע של תאונה. אבל צריך להבין מאיזה יד נפל אותו ברזל, מדובר בברזל ענק שלא נופל מעליו. אם זה היה לאומני, ואם יש רפיון ידיים כל כך ברור של המשטרה שכבר למחרת האירוע אומרים שלא טוענים לפיגוע מכוון, אז זה נותן מסר שכמעט מאלצת את אותם מחבלים, אם זה היה מחבלים, לשוב ולפעול", דברי עורכי הדין.

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום