הקבינט החליט לקזז 500 מיליון שקלים מכספי הרשות הפלסטינית

כחלק מהחוק לקיזוז משכורות מחבלים, בדיון הקבינט הציגו גורמי הביטחון דוח שסוקר את תשלומי הרשות למחבלים ולבני משפחותיהם בשנה האחרונה והוחלט להוריד אותו מהכספים המועברים לרשות הפלסטינית

חרבות ברזל 17.2.2019 | 19:25

STR

הקבינט המדיני-ביטחוני החליט היום (ראשון) על קיזוז של כ-502 מיליון שקלים מהכספים מהרשות הפלסטינים כחלק מהחוק להקפאת משכורות מחבלים. בדיון הציגו גורמי הביטחון דוח שסוקר את תשלומי הרשות ב-2018 למחבלים ולבני משפחותיהם, והוחלט להקפיא את אותו סכום ולקזז אותו מכספי המסים.

מהקבינט נמסר כי "ראש הממשלה ושר הביטחון הנחה את גורמי הביטחון להעמיק את הבדיקות לגבי תשלומים נוספים שהרשות הפלסטינית משלמת בזיקה לטרור למחבלים ומשפחותיהם. ככל שמידע כזה יתקבל, סכום ההקפאה יעודכן בהתאם".

בחודש יולי האחרון מליאת הכנסת אישרה את הצעת החוק לקיזוז משכורות מחבלים, כאשר 87 חברי כנסת הצביעו בעד ו-15 נגד. לפי הנוסח הסופי שאושר, הכספים שמעבירה הרשות הפלסטינית למחבלים מהתמיכה שמעבירה לה ישראל "יוקפאו", אבל לא יקוזזו.

בנוסף לכך, לקבינט המדיני-ביטחוני תהיה את הסמכות להשיב את כל הכסף שהוקפא באותה שנה אם הרשות הפלסטינית לא העבירה כסף כלל למחבלים. המשמעות היא שאם בשנת 2019 הרשות הפלסטינית לא תעביר כספים למחבלים או בני משפחותיהם, לקבינט תהיה סמכות לשחרר את הכסף שהוקפא.

ביום ראשון שעבר, על רקע רצח אורי אנסבכר בת ה-19 בירושלים, הודיע נתניהו בישיבת הממשלה על כינוס ישיבת הקבינט שהתקיימה היום לטובת העברת ההחלטה. עוד אמר נתניהו כי עבודת המטה הדרושה לקיזוז הכספים תושלם עד סוף אותו השבוע, והבטיח כי "הכספים יקוזזו ושאיש לא יטיל בכך ספק".

וואלה

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום