מפרה את ההתחייבות: 'אל-על' טסה בשבת – בניגוד להסכמים

טיסת השבת: מטוס 'אל-על' נצפה בשבת האחרונה בשמי ישראל • מהיכן הגיע המטוס, איך מתרצים ב'אל-על' את העניין ומתי תהיה טיסת השבת הבאה?

רכב ותחבורה 17.2.2019 | 14:19

תומר נויברג, פלאש 90

 'גלובס' חושף היום (א') כי בניגוד לסטטוס קוו ולמצב הקיים, המריא בשבת האחרונה מטוס של חברת 'אל-על' מאנטבה לישראל. הטיסה עצמה, לפי החברה, הייתה של 'סאן דור', מותג התעופה של 'אל-על' לטיסות שכר.

מי ששם לב לעניין היה אחד מתושבי ראשון לציון, שראה בשבת מטוס של החברה הישראלית, בצבעי כחלון ולבן ועם הסמליל של דגל ישראל. אותו אזרח בדק גם באפליקציית flightradar, דרכה ניתן לבדוק את מסלול הטיסה של מגוון טיסות, תוך כדי שהיא מראה את יעד הטיסות, סוג המטוס ופרטים נוספים על המטוס והטיסה.

שני דברים מוזרים היו בטיסה: הראשון הוא עצם קיומה של טיסת 'אל על' בשבת. דבר שהחברה נמנעת מלעשות כידוע. בחודשים האחרונים כזכור, החברה אף הסיטה את מסלול אחת מטיסותיה לאחר שזו הייתה צפויה לנחות בשבת בתל אביב. הטיסה שעליה היה בין היתר ראש מוסדות 'עטרת שלמה' הגרש"ב סורוצקין, גרמה לסערה רבה לאחר שב'אל-על' ניסוי לחמוק מאחריות והטילו דופי בנוסעים החרדים, כאילו הם אלו שאשמים באיחור הטיסה.

כך או כך, ב'אל-על' לא טסים בשבתות, והמטוס שנצפה בשמי ראשון לציון בשבת האחרונה עורר את תמיהתם של לא מעט. בנוסף לכך, באפליקציה שהראתה את מסלול המטוס, לא צויין מהיכן הוא טס לתל אביב. מה שלא הוסיף לביאור המקרה ורק הפך אותו לתמוה יותר.

למעשה, היו כאלה שעשו אחד ועוד אחד פשוט והגיעו למסקנה שמדובר בטיסה שהמריאה מאנטבה לתל אביב. אז מדוע 'אל-על' הטיסו את הטיסה מאנטבה לישראל דווקא בשבת? ובכן. הטיסה המדוברת הייתה של חברת 'סאן דור', שהיא מצד אחד חברת בת של 'אל-על', אך מצד שני ב'סאן-דור' מבצעים באופן די קבוע טיסות בשבת. אם כי גם כאשר המותג 'סאן דור' מצבע טיסות בשבת, זה לא קורה במטוס שעליו מוטבע הסמל המוכר של 'אל-על', אלא במטוסים של המותג 'סאן-דור'.

אז מה קרה הפעם? מדוע במקרה הזה הטיסו ב'סאן-דור' טיסה שממותגת תחת הלוג של 'אל-על'? ובכן: בתחילת השבוע רעשו תיבות המייל של מערכות התקשורת הישראלית, הודעה דרמטית הגיעה מדוברות 'אל-על' שבישרה לעם היושב בציון כי לראשונה מאז מבצע אנטבה התרחשה היסטוריה, כאשר לראשונה נחת מטוס 'אל-על' בטיסה מסחרית בשדה התעופה בו התקיים מבצע אנטבה הידוע.

"הטיסה המסחרית" המדוברת, לא הייתה טיסה סדירה, (מן הסתם אין כל כך רווחיות בטיסות סדירות לאוגנדה, כך שב'אל-על' לא מתכוונים להסתער על נתח השוק הזה) אלא טיסה ש'סאן-דור' ביצעו עבור חברה מסויימת שהטיסה את עובדי משרד עו"ד מסויים מרמת גן ובני משפחותיהם לחופשה באוגנדה. אם הייתם רוצים לרכוש כרטיס לטיסה הזו – לא הייתם יכולים. אך הדבר לא הפריע ל'אל-על' להתהדר ב"טיסה המסחרית הראשונה לאוגנדה" ולשלוח גם תמונות של אנשי הצוות של הטיסה הלבושים במדי 'אל-על', על רקע שדה התעופה באנטבה.

כאמור, בשבת האחרונה נחת המטוס בישראל, כאשר לא מעט אנשים צפו בו וראו את המטוס עם סמלי 'אל-על' כשהוא נוחת בשמי ארץ ישראל בעיצומה של השבת.

בתגובה לפרסום ב'גלובס' מסרו ב'אל-על' כי "הטיסה בוצעה ע"י חברת סאן דור".

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום