נסראללה: בוועידת בוורשה נחשפו קשרי ישראל עם מדינות המפרץ

מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה התייחס לוועידת ורשה שהתקיימה השבוע בהשתתפות נתניהו. לדבריו, "המטרה האמתית של הייתה להגן על הנורמליזציה". עוד הוא ציין כי הקשר הבולט היה בין ישראל לערב הסעודית. ולמעשה "הוועידה נכשלה במטרותיה"

מדיני 16.2.2019 | 19:18

מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה אמר היום (שבת) כי "המטרה האמתית של ועידת ורשה הייתה להגן על הנורמליזציה ולהראות את הקשרים הנסתרים עם האויב הישראלי". לדבריו, "הקשר הבולט הוא עם ערב הסעודית". עוד הוא אמר כי הוועדה נכשלה במטרותיה. "ועידת ורשה נכשלה אפילו בהוצאת הודעה, ומרבית המדינות המשתתפות יוצגו בדרג של שגרירים", אמר. "זו הייתה ועידה כושלת וחלשה".

עוד אמר בדבריו שפורסמו בכלי התקשורת בערבית כי "האחריות של העמים הערבים היום היא להביע את התנגדותם וכעסם על הנורמליזציה וזו חובתם המינימלית כלפי פלסטין, עמה וחלליה". עוד הוסיף כי ישראל אינה בטוחה ביכולת הצבאית שלה. "ישראל בטוחה שחיזבאללה יכול להיכנס לגליל, אבל אינה בטוחה ביכולת הצבא שלה להיכנס לדרום לבנון. מתי הייתה כזו משוואה?".

חסן נסראללה בריאיון 26 בינואר 2019 (צילום: אתר רשמי)

נסראללה התייחס למלחמה בתימן ואמר כי לראש הממשלה בנימין נתניהו אחריות לנעשה בשטחה. לדבריו, בוועידה "מתגלה מציאות המלחמה בתימן ומתברר שזה אינו סכסוך סוני שיעי כמו שמספרים. המלחמה בתימן היא מלחמה ישראלית אמריקאית שמבצעות אותה סעודיה והאמירויות".

בסיום דבריו אמר כי הוא "מדגיש את חשיבות השמירה על דיאלוג ושיתוף פעולה פנים לבנון לאחר הקמת הממשלה, באשר לנו אני אומר ללבנונים שכוונתנו ברורה מראש, אין לנו חברות שאנחנו מפעילים ואנחנו לא רוצים כסף מהמדינה".

וואלה

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום