קושנר: תוכנית השלום תוצג לאחר הבחירות. שני הצדדים יצטרכו להתפשר

"עסקת המאה" של טראמפ: חתנו ויועצו של הנשיא מאשר את הדיווחים על כך שהתכנית תוצג מיד לאחר הבחירות בישראל. אתמול דווח כי אבו מאזן ובכירי הרש"פ יצאו למסע דילוגים במדינות ערב כדי לנסות לבלום את תמיכתן בתכנית האמריקאית

מדיני 14.2.2019 | 17:11

יונתן זינדל, פלאש 90

ג'רארד קושנר, חתנו ויועצו של נשיא ארצות הברית, מאשר היום את הדיווחים לפיהם תוכנית השלום האזורית של טראמפ ("עסקת המאה") תוצג מיד לאחר הבחירות בישראל.

"נציג את תוכנית השלום שלנו אחרי הבחירות בישראל. שני הצדדים יצטרכו לבצע פשרות", כך קושנר בועידת ורשה.

אתמול נחשף ב'ישראל היום' כי יו"ר הרשות אבו מאזן יצא לשם כך למסע דילוגים במדינות ערב, כדי לנסות לבלום את תמיכתן בתוכנית האמריקאית ולנסות לאשר את הבטחות מנהיגי מדינות ערב המתונות לתמוך בדרישות הפלשתיניות בסוגיות הליבה, שבראשן נסיגה של ישראל לקווי 67 והכרה בירושלים המזרחית כבירת המדינה הפלשתינית העצמאית.

כזכור, כוונתו של הנשיא טראמפ לגבש תוכנית שלום אזורית בשיתוף עם מדינות ערב המתונות, כתחליף לחזון שתי המדינות, נחשפה ב"ישראל היום" במאי 2017, לאחר פגישתם של טראמפ ואבו מאזן בבית לחם, אז בישר לו הנשיא האמריקני על כוונתו להוציא לפועל את "עסקת המאה", שלדבריו זוכה לגיבוי מדינות ערב המתונות.

כעת, גורמים בכירים במצרים, בירדן וברשות הפלשתינית אישרו ל"ישראל היום" כי אבו מאזן התבשר לאחרונה בידי גורמים בכירים בוושינגטון על כך שאנשי הנשיא טראמפ נמצאים בשלבי סיום של גיבוש תוכנית השלום. לאחר שתקבל התוכנית את אישור הנשיא טראמפ, צפויים יועצו וחתנו ג'ראר קושנר והשליח המיוחד למו"מ בין ישראל לפלשתינים ג'ייסון גרינבלאט לצאת למסע דילוגים במדינות ערב המתונות ובמדינות המפרץ הפרסי, במטרה להציג בפניהם את פרטיה. ההערכה ברמאללה היא כי ממשל טראמפ ינסה לזכות בתמיכת המדינות הערביות, במטרה לנסות להוציא לפועל את התוכנית לאחר הבחירות והרכבת הממשלה בישראל.

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום