שר החוץ של ארה"ב פומפיאו: "אין שלום - בלי עימות עם איראן"

מזכיר המדינה האמריקני פגש את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במסגרת 'הועידה לשלום ולביטחון במזרח התיכון' בפולין • נתניהו: "זו נקודת מפנה היסטורית"

מדיני 14.2.2019 | 10:09

שגרירות ארה"ב בישראל

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פגש הבוקר (חמישי) בוורשה את מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפיאו, במסגרת 'הועידה לשלום ולביטחון במזרח התיכון' שמתקיימת בימים אלו בבירה הפולנית.

בנאומו בכנס הודה נתניהו לנציגי הבית הלבן על ארגון הכנס, שיעסוק באיום האיראני.

"אני רוצה להודות למזכיר המדינה פומפיאו וסגן הנשיא פנס וממשל טראמפ על הוועידה המדהימה הזו", אמר נתניהו. לדבריו, "אתם יכולים לראות, זו נקודת מפנה היסטורית, חדר עם שישים נציגים ושרי חוץ מעשרות ממשלות, ראש ממשלה ישראלי ושרי חוץ ממדינות ערב מובילות, עמדו ביחד - ודיברו בעוצמה ובבהירות נדירה, נגד איומים מהמשטר האיראני.

"המסקנה העיקרית שלי היא שחייבים להמשיך את זה בדרכים אחרות לעבר אותה מטרה, ואני רוצה להודות לך", אמר ראש הממשלה לפומפיאו.

בתגובה השיב מזכיר המדינה האמריקני: "תודה על כך שאתה פה. זה אתגר גלובלי, ונמשיך לעבוד על המאמץ המשותף".

במענה לשאלה האם ידון עם נתניהו על דרכי פעולה כנגד איראן, השיב פומפיאו: "אי אפשר להשיג שלום וביטחון במזרח התיכון, בלי להתמודד עם איראן. זה פשוט בלתי אפשרי. ההשפעה שלהם בלבנון, בתימן, בסוריה ובעיראק, לצד התמיכה של שלושת ה-ח' - החות'ים, חמאס וחיזבאללה, מהווה איום אמיתי".

את הדברים אמרו השניים בתום ישיבה משותפת שקיימו במסגרת הועידה.

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום