"כדי לתת הזדמנות לפתרון המשבר": הוקפאה השביתה בהדסה

לקראת דיון מחר בבוקר בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים בעניין השביתה הכללית, הודיעה ההסתדרות הרפואית על הקפאת השביתה עד יום ראשון "על מנת לאפשר דיון ברוח חיובית". בלב המחלוקת: קליטת רופאים מתמחים במרכז הרפואי

בריאות 13.2.2019 | 17:33

ארכיון | הדס פרוש, פלאש 90

ההסתדרות הרפואית הודיעה היום (רביעי) על הקפאת השביתה הכללית בבתי החולים הדסה עין כרם והדסה הר הצופים בירושלים, וזאת "על מנת לאפשר דיון ברוח חיובית ולתת כל הזדמנות לפתרון המשבר וקליטת המתמחים".

ההחלטה התקבלה לקראת הדיון שיתקיים מחר בבוקר בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים בעניין השביתה. "בתום הדיון ובכפוף אליו נודיע על המשך הצעדים שינקטו ביום ראשון", נמסר.

חרף מאמצי סגן שר הבריאות ליצמן להתערב במשבר ולמנוע שביתה, אתמול פתחו עובדי המרכז הרפואי הדסה בשביתה כללית, ובית החולים הודיע כי יפעל במתכונת של שבת וחגים. זאת, בתגובה להחלטת הדסה שלא לקלוט לעבודה כעשרה רופאים מתמחים שאותם התחייבה להעסיק. לוואלה! NEWS נודע כי ליצמן הבטיח לצוות הרפואי כי יסייע בקליטת המתמחים שעומדים בלב המחלוקת וכי הוא ומשרדו יסייעו בהסדרת תנאי העסקתם של המתמחים - בתנאי שהשביתה היום תבוטל. אולם, הסיבה לכישלון המשא ומתן הוא בעקבות הכוונה לקצץ 15 מיליון שקלים משכר הרופאים.

''אנו עושים הכול על מנת שמטופלים לא ייפגעו מהצעדים הארגוניים שיינקטו" נמסר מוועד הרופאים בבית החולים. על פי החוק, כל מטופל המגיע לחדר מיון זכאי להיבדק על ידי רופא ואם נמצא כי הטיפול במטופל הינו דחוף ואיננו סובל דיחוי, על הרופא לטפל בו.

וואלה

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום