גם מחר ישבתו בהדסה; מנכ"ל ביה"ח: "המתמחים הם רק תירוץ"

בית החולים יפעל גם מחר במתכונת שבת בשל החלטת הדסה שלא לקלוט לעבודה כ-10 רופאים מתמחים שאותם התחייבה להעסיק • סיבה נוספת לשביתה עשויה להיות המו"מ הנוגע לקיצוץ של 15 מיליון שקל משכרם של חלק מהרופאים בהדסה

בריאות 12.2.2019 | 18:55

הדסה עין כרם, ארכיון | הדס פרוש, פלאש 90

מחר (ד') צפויה להמשיך ההשבתה של בית החולים הדסה, אחרי שכבר היום - יום השביתה הראשון - ביה"ח פעל במתכונת שבת.

הסיבה הרשמית לשביתה: החלטת הדסה שלא לקלוט לעבודה כ-10 רופאים מתמחים שאותם התחייבה להעסיק. ברקע הדברים סיפור מורכב יותר הנוגע לתוכנית ההבראה שבה נתון בית החולים מאז 2014, כשעמד בפני קריסה, וסיים את 2018 בגירעון של 45 מיליון שקל, אותן הוא רוצה לצמצם במחצית בשנה הבאה.

בבית החולים ניהלו בחודשים האחרונים משא ומתן מול כ-200 רופאי הדסה המשתייכים גם לסגל האקדמי של האוניברסיטה העברית, ושכרם בזכות כך גבוה במיוחד - תוספת המשולמת מקופת הדסה. המו"מ נגע לקיצוץ של 15 מיליון שקל מסך המשכורות וההטבות לרופאים אלה, שלפי הדסה מגיע ל-45 מיליון שקל בשנה. משהמו"מ נתקע, הדסה פנו מבחינתם למוצא אחרון - עצירת קליטת המתמחים. אלא שאף שסגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר אתמול שיסדיר את קליטת המתמחים, ההסתדרות הרפואית עמדה על החלטתה להמשיך בשביתה - הוכחה לכך שבעבורה יש לך ערך סמלי, כמגינת המתמחים (קבוצה שחשוב לה לחזק בתוך הארגון), שהוא מעבר לעניין העקרוני.

מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין אמר היום ש"השביתה פוגעת בכולם - מטופלים, אנשי צוות ובבית החולים, שמפסיד הכנסות. אולי יהיה לנו קושי לשלם משכורות כבר בחודש הקרוב. בשביל מה לענות את עם ישראל? המתמחים הם רק תירוץ לשבות. כדי להבריא את הדסה חייבים לחתוך בבשר החי".

גלובס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום