אשריהם: פרטנר מתכננת להסתער על שוק האשראי

סלולר, אינטרנט, תוכן וכעת גם אשראי • בפרטנר בוחנים אפשרות של השקת מועדון צרכנות שיכלול גם שירותי אשראי • מה יש לפרטנר להציע בתמורה לכך, ואלו עוד אפשרויות היא בוחנת? 

כלכלי 11.2.2019 | 10:46

עומדים לרכוש? איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר (במרכז) | צילום: סיוון פרג', יח"צ

לאחר שנכנסה לשוק התוכן הישראלי עם פרטנרtv, כעת מתכננים בפרטנר להסתער על שוק האשראי הישראלי. החברה מתכננת להשיק מועדון צרכנות מורחב, שיכלול גם אשראי והלוואות חוץ בנקאיות. בפרטנר פנו לחברות האשראי הקיימות ישראכרט כאל ולאומי קארד, על מנת לבחון שיתוף פעולה בין אחת מהן לפרטנר.

למעשה, יש כמה חברות וגופים מסחריים המציעים אשראי שלהם שמבוסס על אחת מחברות האשראי הגדולות, בין הגופים ניתן למנות את אל על, סופר פארם ושופרסל שמקבלות עשרות מיליונים בשנה מחברות האשראי בגין הלקוחות שהן מוסיפות לחברות האשראי השונות.

בדרך כלל יש הטבות מיוחדות שאין בכרטיסי האשראי הרגילים, כך למשל באל-על ניתן לצבור נקודות טיסה, בשופרסל יש הנחות משמעותיות ברשת והחזרים, ויהיה מעניין כיצד תמנף פרטנר את המוצר החדש שהיא מתעתדת להשיק ואיך היא תמשוך לקוחות לכרטיס האשראי החדש.

לפרטנר יש כמות דאטה גדולה מאוד על כל משתמשיה, והדבר יסייע לה להתאים להם הלוואות ומוצרים שונים בעתיד, אך כאמור יהיה מעניין לראות באיזה מהלך שיווקי ינקטו בפרטנר על מנת למשוך אליהם לקוחות.

למהלך לא אמורים להיות יותר מדי חסמים רגולטוריים, כיוון שפרטנר לא מתכוונת להיות שחקן חדש לגמרי בשוק אלא רק כאמור לשבת על התשתית של אחת מחברות האשראי הקיימות, כפי שקיים בכרטיסי האשראי של אל על, שופרסל ועוד.

בנוסף לכך, בפרטנר בודקים אפשרות של שיתוף פעולה עם חברת טריא, שמעניקה אשראי והלוואות שלא דרך חברות האשראי.

שוק האשראי אינו זר לפרטנר, בעבר היא בחנה את רכישת לאומי קארד, אך בסופו של דבר, כזכור, לאומי קארד נמכרה לקרן ההשקעות ורבורג פינקוס האמריקאית.

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום