מתיחות בליכוד: מספר ח"כים עתרו נגד השיריונים של נתניהו

בין העותרים: מי שנחשב לבעל בריתו של נתניהו, ח"כ דוד ביטן. העותרים חוששים כי השיריונים - שאושרו בפריימריז בשבוע שעבר לבקשת נתניהו - עלולים להותיר אותם מחוץ לכנסת הבאה. בית הדין של התנועה ידון היום בעתירות. ההכרעה: בימים הקרובים

פוליטי 11.2.2019 | 12:13

יונתן זינדל, פלאש 90

מתיחות בליכוד: מספר חברי כנסת מהמפלגה עתרו לבית הדין של התנועה נגד השיריונים שאושרו לרה"מ ברשימה במהלך הפריימריז בשבוע שעבר. הח"כים חוששים כי השיריונים, במקומות 21, 28 ו-36, עלולים להותיר אותם מחוץ לכנסת הבאה בקונסטלציה מסויימת.

שם מפתיע בין העותרים הוא ח"כ דוד ביטן, מי שנחשב למקורבו ובעל בריתו של רה"מ. ביטן, שהגיע למקום ה-20 בפריימריז, חושש שהשיריונים יותירו גם אותו מחוץ לכנסת הבאה.

בית הדין של התנועה ידון בעתירה היום, כשהחלטה בנושא צפויה להתקבל במהלך הימים הקרובים.

כזכור, אמש פורסם בערוץ 12 כי קיים חשד לאי-סדרים נרחבים בבחירות המקדימות של מפלגת השלטון.

החשד עלה בעקבות נתוני הצבעה חריגים בשורה של יישובים שלא הולמים את מספר המתפקדים בעלי זכות הצבעה באותם המקומות.

כך לדוגמה, בעיר בני ברק ישנם 334 חברי ליכוד הזכאים להצביע. אך בפועל מירי רגב קיבלה 436 קולות. סכום שאיננו הגיוני לחלוטין.
ביישוב מצפה יריחו ישנם 153 בעלי זכות הצבעה, אך השר אופיר אקוניס קיבל 229 קולות.

אי סדרים בקלפיות נמצא גם בעיר קריית מלאכי שם קיבל יואב גלנט 780 קולות למרות שרשומים בעיר רק 516 מצביעים. בנתיבות קיבל ישראל כץ 1061 קולות, למרות שבעיר יש רק 1047 מצביעים. כך גם בכיסרא, שם קיבל גלעד ארדן 297 קולות למרות שרשומים שם 293 מצביעים בלבד. בהר חברון קיבל זאב אלקין 73 קולות למרות שרשומים במועצה האזורית 67 מצביעים בלבד.

הנתונים שנחשפו מראים לכאורה על אי סדרים במספר גדול של קלפיות עד כדי זיוף אפשרי של תוצאות הפריימריז. בעקבות כך במפלגת הליכוד החלו בסדרת בדיקות בכדי לנסות ולאתר את הטעות והמחדל. וייתכן שלאחר סיום הבדיקה אף ישתנו מיקומים של חברי הכנסת ברשימת הליכוד לכנסת ה21.

ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה: "הליכוד גאה בפריימריז ובעובדה שהוא בודק את עצמו בצורה ישרה וקפדנית. תוצאות רשמיות יפורסמו בימים הקרובים לאחר שיושלמו כל הבדיקות בנושא".

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום