תאונת האוטובוס: שני הנהגים ייחקרו בחשד לגרימת מוות ברשלנות

נהג הרכב המסחרי ונהג האוטובוס שהתנגש מאחוריו ייחקרו באזהרה בחשד לגרימת מוות ברשלנות, בתאונה בכביש 443 שבה נהרגו שתי נשים ונפצעו 41 בני אדם. קצין התנועה של מחוז יו"ש אמר כי "מבחינת מהירות לא נראה שיש משהו חריג". צפו בנוסעים מחלצים עצמם מחלון האוטובוס

חדשות בארץ 10.2.2019 | 18:00

דוברות כב"ה מחוז יו"ש

שני הנהגים שהיו מעורבים בתאונת הדרכים היום (ראשון) בכביש 443 בסמוך לבית חורון, ייחקרו בחשד לגרימת מוות ברשלנות, זאת לאחר שהמשטרה אמרה כי יוזמנו לחקירה באזהרה. בתאונה נהרגו שתי נשים ונפצעו 41 בני אדם בדרגות שונות בהם גם נהג הרכב שעצר לסייע לפצועי תאונה אחרת, כמו גם נהג האוטובוס שניסה לעקוף את רכבו של הראשון. השניים מאושפזים בבתי החולים השונים ובתום אשפוזם - יילקחו לחקירה.

"אנחנו בודקים את הגרסאות של שני הנהגים. שניהם חשודים כרגע בגרימת מוות ברשלנות. בדקנו את הטכוגרף של האוטובוס, מבחינת מהירות לא נראה שיש משהו חריג. יש חוסר זהירות של הנהגים", אמר סגן ניצב נאג'י סלימאן, קצין התנועה של מחוז יהודה ושומרון בריאיון לכאן חדשות.

מחקירה ראשונית של התאונה עולה כי בצדו השני של הכביש אירעה תאונה אחרת בה נפצעו כמה נוסעים. הרכב המסחרי ובו מתנדבים באיחוד הצלה בלם בלימת חירום בנתיב השמאלי על מנת לטפל בנפגעי התאונה, וכתוצאה מכך פגע נהג האוטובוס ברכב והתהפך. מדובר בנהג אוטובוס ותיק של חברת "קווים", שעשה את דרכו ממודיעין עילית לכיוון ירושלים.

כוחות משטרה וכבאות והצלה פעלו לחילוץ לכודים תחת האוטובוס, תוך שצוותי מד"א מטפלים בפצועים ומפנים אותם לבתי החולים. בשערי צדק נקלטו 19 פצועים: שניים באורח קשה, שלושה באורח בינוני ו-14 באורח קל, בהם זוג הורים עם ארבע בנותיהם, שהקטנה בהן בת 11 חודשים. מבית החולים נמסר שנכון לעכשיו, שוחררו שלושה פצועים.

"נהג האוטובוס ממודיעין לירושלים נסע בקצב סביר", שחזר נח אלפנבין, תושב מודיעין עילית שנפצע בתאונה ופונה לבית החולים אסף הרופא. "משום מקום הוא נאלץ תוך כדי נסיעה לעקוף רכב שככל הנראה עצר כדי לסייע לפצועים שהיו בתאונת דרכים לא רחוק מאיתנו. בניסיון לעקוף את הרכב שפתאום עצר באמצע הכביש, סטה הנהג וכולנו נפלנו"."זה היה כל כך מהיר", העיד נח. "תוך עשר שניות התהפך ופתאום כולנו היינו על הרצפה של האוטובוס. קיבלתי מכה בצלעות. ניסיתי לעזור במה שיכולתי ויצאתי החוצה, ראיתי ילדים ותינוקות".

הרכב המסחרי בו התנגש האוטובוס לפני שהתהפך (צילום: דוברות כב"ה מחוז יו"ש)

וואלה

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום