בשל תקלה בקטר: תנועת הרכבות בקו נתב"ג-ירושלים הופסקה זמנית

תנועת הרכבת בקו הנמצא בהרצה תחזור לסדרה עם הגעתו של קטר חלופי. מרכבת ישראל נמסר כי לרשות הנוסעים בתחנת נמל התעופה הוזמנו היסעים, ואילו הנוסעים בירושלים מופנים לתחבורה ציבורית הממוקמת בסמוך לתחנת הרכבת

רכב ותחבורה 10.2.2019 | 08:26

ארכיון | חברת נתיבי ישראל

תנועת הרכבות בקו נתב"ג-ירושלים הופסקה הבוקר (ראשון) בשל תקלה בקטר. מרכבת ישראל נמסר כי עד הגעת קטר חלופי, לרשות הנוסעים בתחנת נמל התעופה הוזמנו היסעים. נוסעים מירושלים מופנים לתחבורה ציבורית, הממוקמת בסמוך לתחנת הרכבת.

הקו, שנמצא בהרצה, נחנך בטקס חגיגי בספטמבר האחרון בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר התחבורה ישראל כץ ובכירי רכבת ישראל. הקו לעיר הבירה אמור היה להיות גולת הכותרת של מהפכת התחבורה, אולם סובל מתקלות כמעט על בסיס יומיומי, בהן חילוץ רכבת עם 150 נוסעים מקרון שנתקע במנהרה בדרך לירושלים. המשאבים הנדרשים להפעלת הקו, בהם קרונות שנמשכו מקווים אחרים, הביאו לתלונות קשות מצד הנוסעים על הצפיפות והסכנות בקווים בכל רחבי הארץ.

קו זה שובר שיאים ישראליים בהם הגשר הארוך בישראל, הגשר הגבוה ביותר, המנהרה הארוכה בישראל ותחנת הרכבת העמוקה ביותר, שהיא גם אחת מהתחנות העמוקות ביותר בעולם. חוץ מהיכולות הפיזיות, קו זה גם שבר שיאים תקציביים כשעלותו הייתה אמורה להסתכם בכ-6.86 מיליארד שקלים, אבל על פי ההערכות, עד שתסתיים הקמתו עלותו תהיה שלושה מיליארד שקלים יותר מהתכנית המקורית - חדשות רעות לחברה המפסידה.

וואלה

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום