מהרצח ועד המעצר: השעות האחרונות של אורי אנסבכר

ביום חמישי בבוקר יצאה אורי אנסבכר ליער עין יעל, במקביל, ערפאת ארפאעיה יצא מביתו בחברון עם סכין, ביער הוא פגש באורי - ושם רצח אותה באכזריות. השעות האחרונות של אורי אנסבכר

חרבות ברזל 10.2.2019 | 07:20

דובר צה"ל

במהלך הלילה (ראשון) פעלו כוחות צה"ל בעיר חברון שבמרחב החטיבה המרחבית 'יהודה', ממנה יצא ערפאת ארפאעיה - בן 29, פלסטיני, תושב העיר, שנחשד והודה ברצח אורי אנסבכר ז"ל.

במהלך הפעילות מיפו הכוחות את בית החשוד, לצורך בחינת אפשרות הריסתו.

"כיכר השבת" מגיש שלב אחר שלב מהרצח המזעזע של אורי אנסבכר ע"ה.

יום חמישי

בשעות הבוקר מתקבלת במשטרה שיחה על כך שאורי אנסבכר נעדרת.

בשעה 11:00 - כוחות הביטחון מכריזים על אורי כ'נעדרת' לאחר שהקשר עמה נותק ועלה חשש למצבה, לאחר שהתקבל מידע כי עזבה את מרכז לנוער בסיכון 'יעלים' בו התנדבה במסגרת השירות הלאומי ויצאה לכיוון היער הסמוך.

למקום הוקפצו עשרות מתנדבים, שוטרים ומסוק שהחלו בסריקות. גם יחידת הכלבנים האזרחית יכ"ל הצטרפה לחיפושים.

בשעה 19:00 - מתקבל דיווח במוקדי ההצלה על מציאת גופה באזור מיוער בעין יעל על ידי מתנדבים של יחידת החילוץ.

19:40 - כוחות משטרה והפיקוד הבכיר של מחוז ירושלים, בראשות מפקד המחוז דורון ידיד שניכנס ממש כמה שעות קודם לתפקיד מגיעים לזירה כאשר כל העת המסוק המשטרתי חג מעל האזור.

20:34 - משטרת ישראל מדווחת באופן רשמי כי באזור מיוער סמוך לעין יעל אותרה גופתה של צעירה. כוחות משטרה נמצאים בזירה ונפתחה חקירה בשיתוף שב"כ, צה"ל ומשטרה.

22:07 - בית המשפט השלום נעתר לבקשת המשטרה ומוציא צו איסור פרסום גורף על כלל פרטי החקירה.

יום שישי

07:00 - כוחות גדולים של ימ"ר ואנשי זיהוי פלילים שבים לזירה, שהייתה מאובטחת כל הלילה.

11:12 - לאחר ביקורת על משטרת ישראל על איסור פרסום שם הקורבן, מתיר בית המשפט לפרסום את שם הקורבן - אורי אנסבכר.

14:19 - אורי אנסבכר מובאת למנוחת בישוב בו נולדה - תקוע.

14:23 - אנשי המעבדה הניידת מסיימים את מלאכת איסוף הממצאים ועוזבים את המקום לאחר שבידיהם 'ראיית הזהב'.

14:45 - ראש הממשלה בנימין נתניהו מתייחס לרצח ואומר כי "כוחות הביטחון חוקרים את רצח הנערה, נמצא את האחראים לו ונמצה עמם את הדין".

ליל שבת קודש

17:46 - המשטרה בהודעה חריגה מבהירה כי השמועות ותיאורי הזוועה על הרצח של אורי ז"ל הם חסרי שחר ופגעו בכבודה של אורי ומשפחתה.

23:25 - דיווחים ברשתות הערביות על פעילות של כוחות הביטחון באזור רמאללה.

01:19 - הותר לפרסום כי חקירה משותפת של משטרת ישראל, שב"כ וימ"מ הובילה למעצר חשוד ברצח הנערה. החשוד אותר כשהוא מסתתר במבנה נטוש בסמוך למסגד ברמאללה.

תחילה זוהה החשוד בעקבות ראיית הזהב שהושגה במשטרה, כפי הנראה דגימת DNA שנמצאה בזירה, שהובילה לזיהויו במאגר הביטחוני, לאחר שבעבר נעצר מספר פעמים על עבירות קלות יחסית.

המידע הועבר לשב"כ שפתח במבצע מודיעיני לאיתור מקומו של החשוד ברצח. וכך, כוחות הביטחון נכנסים לרמאללה, בעקבות מידע כי החשוד שוהה במסגד בעיר. כוחות הימ"מ פושטים בשקט על המסגד - אך לא מוצאים את החשוד.

הכוח נקלע להפרות סדר קשות שכללו הפעלת מטעני צינור, הבערת צמיגים, יידוי אבנים והשלכת בקבוקי תבערה. הכוח יצא מרמאללה להתארגנות מחדש.

לאחר כמה דקות מגיע מידע נוסף, בעקבת סריקת מצלמות האבטחה באזור, על כך שהחשוד נמצא במבנה נטוש בסמוך למסגד. הכוחות מגיעים למבנה, מכניסים כלב גישוש פנימה, הוא מאתר את החשוד, משתלט עליו ואז כוחות הימ"מ נכנסים ועוצרים את החשוד, שמשפחתו מזוהה עם החמאס.

כעבור זמן קצר מודיע השב"כ כי "מאז מציאת גופתה של אורי אנסבכר ז"ל בעין יעל, פעלו שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל במגוון אמצעים ושיטות לאיתור הרוצח. ביממה האחרונה, הוביל שב"כ פעילות מודיעינית ומבצעית, ובשת"פ עם משטרת ישראל והימ"מ, נעצר ערפאת ארפאעיה - בן 29, פלסטיני, תושב העיר חברון.

"ערפת ארפאיעה יצה מביתו בחברון ביום חמישי בבוקר כשברשותו סכין ועשה את דרכו לכיוון הכפר בית ג'אלה. ערפאת צעד לכיוון היער, שם הבחין באורי ז"ל ורצח אותה. חקירת החשוד נמצאת בעיצומה, ובמסגרתה נחקר גם המניע לרצח, על יתר פרטי החקירה קיים צו איסור פרסום".

  • בהכנת הכתבה השתתף חיים גולדברג

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום