סקר חדשות 13: אם יתאחדו, גנץ ולפיד ינצחו את נתניהו

במצב של איחוד בין חוסן לישראל ויש עתיד, הרשימה תקבל 36 מנדטים לעומת הליכוד שתקבל 32. מנגד, ללא שינויים, רה"מ ישמור על ההובלה. 48% לא רוצים כהונה נוספת של נתניהו

פוליטי 7.2.2019 | 23:43

פלאש 90

מסקר חדשות 13 שפורסם הערב (חמישי) עולה כי במידה והבחירות יתקיימו היום, מפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו תקבל 32 מנדטים, עלייה בשני מנדטים מהסקר הקודם, ואילו מפלגת חוסן לישראל תשמור על כוחה ותקבל 24 מנדטים. עם זאת, אם תקום רשימה חדשה בראשות בני גנץ ויאיר לפיד, וכל יתר המפלגות יישארו ללא שינוי, המפלגה המאוחדת הייתה מקבלת 36 מנדטים ומנצחת את הליכוד עם 32 מנדטים בלבד. 

כאמור, בסקר המתאר את המפה הפוליטית כפי שהיא היום, מפלגת יש עתיד תתברג כמפלגה השלישית בגודלה עם 10 מנדטים, עלייה של מנדט אחד מהסקר הקודם, ואילו מפלגת הימין החדש, בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד, עולה ב-3 מנדטים ועומדת על 9 בסך הכל. לאחר מכן, ממוקמת הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה עם 7 מנדטים, תע"ל בראשות אחמד טיבי עם 6 מנדטים, מפלגת העבודה ממשיכה לאבד את כוחה ותקבל 5 מנדטים.

עוד עולה כי מפלגת הבית היהודי, ללא בנט ושקד, ש"ס בראשות אריה דרעי ויהדות התורה בראשות יעקב ליצמן יקבלו 5 מנדטים. מפלגת ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן, כולנו בראשות משה כחלון ומרצ בראשות תמר זנדברג קיבלו 4 מנדטים, ואילו מפלגת התנועה בראשות ציפי לבני ומפלגת גשר בראשות אורלי לוי-אבקסיס לא עוברות את אחוז החסימה.

במידה וחוסן לישראל ויש עתיד יתאחדו, מפלגת הימין החדש תקבל את אותם מנדטים, הרשימה המשותפת תרד במנדט אחד ותקבל 6, ומצבן של תע"ל, העבודה והבית היהודי לא ישתנה. עם זאת, ש"ס ויהדות התורה צפויות לקבל מנדט אחד יותר. כמו כן, מספר המנדטים של ליברמן, כחלון, לבני ולוי-אבקסיס גם לא ישתנה.

גנץ ללא ספק מקבע את עצמו כמועמד של המרכז-שמאל, ושומר על הגוש שלו גדול יחסית – 56 מנדטים לאלו שלא ימליצו על נתניהו לראשות הממשלה. עם זאת, הוא לא יכול להרשות לעצמו שהמנדטים של לוי-אבקסיס ולבני ילכו לפח, ולכן איחוד בגוש הוא חיוני מאוד.

בשאלה נוסף בסקר נשאל מי מתאים יותר לכהן כראש ממשלה. מהנתונים עולה כי 48% העדיפו את נתניהו, כאשר 51% מהמגזר היהודי ו-25% מהמגזר הלא יהודי. זאת, לעומת 35% שהעדיפו את גנץ בשני המגזרים. 17% אמרו כי אינם יודעים.

בשאלה האם רוצים שנתניהו ימשיך לכהן בתפקידו, 48% ענו כי הם לא רוצים, 46% מהמגזר היהודי ו-61% מהמגזר הלא יהודי. 39% מהנשאלים ענו כי הם רוצים שנתניהו יישאר כראש ממשלה – 41% יהודים ו-26% לא יהודים. 12% מהנשאלים לא השיבו.

הסקר נערך על ידי פרופסור קמי פוקס, וכלל 761 נשאלים, מהם 600 מהאוכלוסייה היהודית ו-161 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלוא יהודי נערך על ידי חברת סטט-נט בהנהלתו של יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7%.

מרגע שהודיעה אורלי לוי אבקסיס על התמודדותה בבחירות היא סומנה כהפתעה וכמי שעשויה להטות את כף המאזניים. עם זאת, כניסתו של בני גנץ למערכת הפוליטית שינתה את המצב ובסקר הנוכחי היא אפילו לא עברה את אחוז החסימה. מצב כזה עשוי להוביל לכך שמפלגתה גשר תתאחד עם חוסן לישראל כדי לקבל ייצוג כלשהו בכנסת.

בסביבתו של גנץ תומכים ברעיון. מנגד ההחלטה תסתום את הגולל על איחוד עם יש עתיד, כיוון שלוי מוגדרת ח"כית פורשת ולכן לא יכולה להצטרף למפלגה קיימת. לנוכח התחזקותו של גנץ, גם מרצ מתקשה לעבור את אחוז החסימה, במה שעלול להקשות על הקמת גוש חוסם לרה"מ נתניהו.

מוקדם יותר היום פורסם סקר של חדשות 13, והראה כי יממה לאחר שראש הממשלה לא הצליח לדחוק את השר לשעבר גדעון סער מהחמישייה הראשונה ברשימת הליכוד, בקרב הציבור הרחב קיים קרב צמוד בין השניים בנוגע למידת ההתאמה לראשות הממשלה.

40% העדיפו לראות את נתניהו בתפקיד, ואילו 39% את סער - בעוד 21% השיבו כי אינם יודעים. מנגד, בקרב מצביעי הליכוד קיים פער משמעותי בין השניים: נתניהו זכה ל-84%, סער רק ל-11% וחמישה אחוזים אינם יודעים.

אתמול פורסמו התוצאות הסופיות של הבחירות המוקדמות לרשימת הליכוד. למקום הראשון הגיע יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, עם 37,524 קולות. מיד אחריו, בפער של כאלף קולות, ניצב שר התחבורה ישראל כץ (36,758 קולות). למקום השלישי התברג השר לביטחון פנים, גלעד ארדן (34,232 קולות) ואת המקום הרביעי תפס השר לשעבר סער (33,682 קולות).

גורמים בסביבת ראש הממשלה נתניהו התייחסו אתמול לתוצאות הפריימריז טרם סגירת הקלפיות, והצהירו כי "ראש הממשלה מאוד מרוצה. הוא הגדיר שלושה יעדים: רשימה חזקה ואיכותית, שבראשה לא יעמוד גדעון סער, ושהצעתו לשריונים תתקבל ברוב גדול. כל היעדים האלו הושגו בהצלחה".

בתוך כך רשימת חוסן לישראל-תל"ם פרסמה הערב שבעה שמות של מועמדים שישובצו במקומות מרכזיים ברשימה המאוחדת: אורית פרקש-הכהן - לשעבר יו"ר רשות החשמל ועו"ד בכירה במגזר העסקי, חילי טרופר - איש חינוך, מנהל תיכון ברקנו וייס ויועצו המקצועי של שר החינוך לשעבר, יועז הנדל - יו"ר המכון לאסטרטגיה ציונית ופובליציסט, מיכאל ביטון - ראש מועצת ירוחם לשעבר ומייסד שותף של מועצת הנגב, מיקי חיימוביץ' - אשת תקשורת ופעילה חברתית וסביבתית, מירב כהן - מובילת מאבק "עושק הקשישים", לשעבר חברת מועצה בירושלים וממייסדי נועת "התועררות בירושלים" וצבי האוזר - לשעבר מזכיר הממשלה. מגנץ ויעלון נמסר: "עשור שלטון נתניהו יסתיים מול הנבחרת הטובה בישראל".

החדשות 13

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום