שם העיר ישונה: משרד ראש הממשלה אישר את בקשת עיריית נצרת עילית

ועדת השמות במשרד ראש הממשלה החליטה להיענות לבקשת עיריית העיר הצפונית, שראשה רונן פלוט ביקש לשנות את שמה "כדי לבדל אותה מנצרת" ולמתג אותה מחדש. בין השמות החדשים שעשויים להינתן לעיר: "נוף עילית", "נוף הגליל", "נופי עילית", "נווה עילית" ו"קריית הגליל"

חדשות בארץ 7.2.2019 | 16:22

ארכיון | נתי שוחט, פלאש 90

ועדת השמות במשרד ראש הממשלה נענתה היום (חמישי) לבקשת עיריית נצרת עילית לשינוי שם העיר. שם העיר החדש ידון בישיבה הבאה לאחר שהרשות תתבקש להציע בפני הוועדה שמות נוספים.

ראש העיר רונן פלוט הודיע לפני כשלושה חודשים על החלטתו לשנות את שמה של העיר, שאותה נימק בכך ש"אם במשך 62 שנים אזרחי ישראל לא קלטו את ההבדל, אין מנוס אלא להחליף שם. במקום לתקן את כולם כל הזמן, צריך לתקן את הטעות פעם אחת ולתמיד, להעניק לנצרת עילית שם שמבדל אותה מנצרת, שם שיתחבר למהפכת ההתחדשות שמתחוללת בעיר בשנתיים וחצי האחרונות, וימתג אותה בזהות החדשה".

נצרת עילית הוקמה בשנת 1956 ועל פי החלטת ראש הממשלה, דוד בן גוריון, הישוב החדש נקרא אז בשם "קריית נצרת". בהמשך הפך שם היישוב לנצרת עילית. בעיר טוענים כי ב-62 השנים שחלפו מאז, שתי הערים, נצרת ונצרת עילית, סובלות מבלבול בין השמות. גם ראש העירייה הקודם שמעון גפסו אמר לפני עשר שנים כי ישנה את שמה של נצרת עילית.

חודש אחרי הודעת פלוט, הוועדה הציבורית לבחירת השם החדש, המורכבת מ-21 תושבים שמייצגים את כלל הגילאים, הקהילות, העדות, התרבויות והזרמים השונים בעיר, המליצה על רשימה סופית ממנה ייבחר השם החדש לעיר: "נוף עילית", "נוף הגליל", "נופי עילית", "נווה עילית" ו"קריית הגליל". היוזמה נתקלה בהתנגדות מצד חברי כנסת מ"הרשימה המשותפת", שטענו שמדובר בהחלטה גזענית.

וואלה

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום