לרגל 40 שנה למהפכה: חמינאי העניק חנינה לעשרות אלפי אסירים

המנהיג העליון של איראן הודיע כי מספר גדול של אסירים ישוחרר לכבוד יום השנה להקמת הרפובליקה האסלאמית. לפי הערכות בתקשורת, כ-50 אלף איש יזכו בחנינה ההמונית, הגדולה ביותר אי-פעם

חדשות בעולם 7.2.2019 | 14:52

אתר רשמי

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי אמר היום (חמישי) כי מספק גדול של אסירים יזכו בחנינה לרגל יום השנה ה-40 למהפכה האסלאמית, שהפילה את שלטונו של השאה. בהודעה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, לא ציין חמיאני את מספר האסירים שישוחררו, אך בכלי תקשורת מקומיים דווח כי כ-50 אלף מהם ייהנו מ"החנינה האסלאמית", הגדולה ביותר שהוענקה אי-פעם במדינה.

לא ברור אם אלו שיקבלו חנינה כוללים את מאות האסירים, שלפי ארגוני זכויות אדם נכלאו בשל עמדותיהם הפוליטיות. בשנים האחרונות נעצרו כמה איראנים בעלי אזרחות כפולה מארצות הברית, בריטניה, אוסטריה, קנדה וצרפת והורשעו בעבירות ריגול ושיתוף פעולה עם ממשלות עוינות. לפי ההערכות, יש כרבע מיליון אסירים בבתי הכלא באיראן.

הרפובליקה האסלאמית מציינת בשורת אירועים את המהפכה ב-1979, שיגיעו לשיאם בעצרת גדולה ביום שני. חמינאי הוא הסמכות הבכירה ביותר באיראן והוא נוהג להעניק חנינות או להמתיק עונשי מאסר לרגל אירועים מיוחדים.

וואלה

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום