תיעוד לוויין: משגרי ה-S-300 בסוריה בדרך למוכנות צבאית

תיעוד מיוחד שפרסמה חברת אימג'סאט הישראלית מאחד מאתרי פריסת סוללות ההגנה האווירית בצפון סוריה, חושף את המשגרים כשהם מוכנים לירי. המשמעות היא שהמערכת ככל הנראה נמצאת בשלבים האחרונים של הכנה לקראת הפיכתה למבצעית‎

חדשות בעולם 5.2.2019 | 20:57

פריסת ה-S-300 בסוריה שסופקה על ידי הרוסים מתקדמת בצעדי ענק. כך על פי דוח מודיעין שנסמך על תמונת לוויין שצולמה הבוקר (שלישי) בצפון המדינה.

צילומי הלוויין מראים בבירור לראשונה שלושה מתוך ארבעת המשגרים שהוצבו במחוז מסיאף בסוף שנה שעברה בתגובה לתקרית הפלת מטוס הביון הרוסי על ידי צבא אסד במהלך תקיפה ישראלית בלטקיה בספטמבר אשתקד.

התמונות מצביעות על כך שמשגרי סוללת ה-S-300 בסוריה נזקפו כחלק מהליך שגרתי. בתמונה שאותה צילמה "אימג'סאט" הישראלית נראים שלושה מבין ארבעה משגרי הסוללה שהורמו. הסוללה נמצאת בידיים רוסיות והיא מבצעית מזה ארבעה חודשים, כמעט מהרגע שבו נחתה על אדמת סוריה.

עם זאת, חרף ההתקדמות שעולה מתמונת הלוויין, רק משגר אחד נראה מוסווה באמצעות רשת הסוואה ולא ברור מדוע לא הוסתרו שלושת המשגרים הנוספים. ההסוואה החלקית מעלה שאלות, כך לפי הדוח, על מידת המבצעיות הנוכחית של הסוללה הרוסית.

כזכור, תקרית הפלת המטוס והעברת המערכת הרוסית לידי צבא סוריה העלתה את המתיחות באזור כולו, והעמידה בסימן שאלה את מנגנון שיתוף הפעולה שמפעילות ישראל ורוסיה.

לפני כשבועיים שוגרה על ידי כוחות איראניים רקטה לעבר החרמון בתגובה לתקיפה בסוריה שיוחסה לישראל. בלילה לאחר מכן תקף צה"ל בסוריה ודובר צה"ל הודיע בזמן אמת כי מטרת התקיפה היא יעדים של משמרות המהפכה במדינה.

ראש הממשלה ושר החוץ בנימין נתניהו הודיע שייפגש בעוד שבוע וחצי עם ולדימיר פוטין במוסקבה. את ההודעה מסר נתניהו בהצהרות שנתן לתקשורת בירושלים יחד עם נשיא אוסטריה אלכסנדר ואן דר בלן שנמצא בישראל.

במהלך הצהרה לתקשורת לצידו של נשיא אוסטריה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי, "ב-21 בפברואר אסע שוב לרוסיה בהמשך לשיחות עם הנשיא פוטין בפריז לפני חודשים ספורים והדיונים שהיו לאחר מכן. חשוב מאוד שנמשיך למנוע מאיראן להתבסס בסוריה. במובנים רבים, אנו מונעים את ההתקדמות הזו אך אנחנו מחויבים להמשיך לעשות זאת, ולמנוע מאיראן לייצר חזית נוספת נגדנו ממש כאן בצד השני של רמת הגולן. זה הנושא העיקרי שאדון בו עם הנשיא פוטין".

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום