איראן שוב מאיימת: "נגיב בעוצמה אם ישראל תמשיך לתקוף בסוריה"

מזכיר המועצה לביטחון לאומי של איראן אמר כי איראן תגיב בתקיפה הרתעתית אם ישראל תמשיך לתקוף בסוריה. "אם פעולות אלה ימשיכו, נפעיל כמה צעדים מחושבים כהרתעה וכמענה נכון על מנת ללמד לקח את השליטים הפליליים והשקריים של ישראל"

חדשות בעולם 5.2.2019 | 16:17

 

סוכנות הידיעות האירנית

מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי באיראן, עלי שמחאני, הזהיר היום (ג') את ישראל מפני המשך התקיפות בסוריה, ואיים כי אם התקיפות לא ייפסקו, "טהרן תגיב בתקיפות ובנחישות". בפגישה שקיים עם וליד אל-מועלם, שר החוץ הסורי, בטהרן אמר עלי שמחאני כי התקיפות הישראליות מפרות את הריבונות של סוריה ואמר שהן בלתי מתקבלות על הדעת.

"אם התקיפות הישראליות בסוריה ימשיכו" אמר שמח'אני, "ננקוט מספר צעדים מחושבים לצורך הרתעה וכמענה מוצק שילמד לקח את המנהיגים הפושעים והשקרנים של ישראל". יש לציין, כי זו אינה הפעם הראשונה שהאיראנים מבטיחים להגיב לתקיפות חייליה בסוריה, אולם מלבד טיל ששוגר לחרמון ויורט לא נרשמו עד כה תגובות ממשיות לתקיפות הישראליות.

אל מועלם צוטט בתקשורת הלבנונית כמי שאמר כי "הממשלה הסורית רואה בהישארות הכוחות האיראניים במדינה בגדר חובה". בתוך כך, עלי מקסוד, גנרל בצבא הסורי לשעבר ומומחה צבאי אמר לסוכנות הידיעות האיראנית "פארס", כי בתקיפה שביצעו מטוסי הקואליציה האמריקנית על מטרות של מיליציות איראניות בעיירה בוכמל במזרח סוריה, נמצאו "טביעות אצבע ישראליות".

מקסוד האשים את האמריקנים והישראלים כי התקיפה האווירית נועדה לתת מחסה לכוחות דאעש, זאת למרות שהמיליציות האיראניות בגבול סוריה ביצעו מתקפות צבאיות מועטות נגד הארגון וכי המיליציות הכורדיות נושאות ברוב נטל הלחימה באזור. המתקפות האוויריות באזור כומל התרחשו במהלך הלילה אך לא נמסרו פרטים מהקואליציה האמריקנית על אופי התקיפות וכן לא פורסם אילו מטרות נפגעו והאם היו הרוגים בתקיפות.

לפני כשבועיים, רשת החדשות הערבית אל-ג'זירה ציטטה איום של מפקד חיל האוויר האירני שאמר כי "אנו מוכנים למערכה המכרעת נגד ישראל – שתוביל לחיסולה". בעקבות המתיחות עם טהרן, כוחות צה"ל תגברו את הכוננות ברמת הגולן מחשש לאפשרות של תגובה מסוריה.

בחודש שעבר אמר שמח'אני כי "טילים מדויקים נמצאים בידיים החזקות של לוחמי ההתנגדות בעזה ובלבנון והם מוכנים לירות על ישראל אם היא תעשה מעשה טיפשות. ירי הטילים יכולים להפוך את החיים עבורם לגיהינום". בהתייחס לפרשת גונן שגב, אמר כי "אין בושה גדולה יותר ליישות הציונית, הטוענת שיש לה עליונות מודיעינית, מכך שאחד השרים שלהם הפך למרגל, ולחפירת מאות קילומטרים של מנהרות תחתה. המנהרות נחפרו בידיהם של לוחמי ההתנגדות בעזה ובלבנון".

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום