חלב לאפריקנים: קוקה קולה ישראל בדרך לרכישת קלובר

החברה המרכזית (קוקה קולה) במגעים לרכישת 'קלובר תעשיות' הפעילה בתחום החלב והמשקאות בדרום אפריקה • העסקה משקפת לקלובר שווי של 359 מיליון דולר, רבע מעל שווי השוק • המטרה: הפעלת מערכים דומים ופריצה לשווקים חדשים, בשל מגבלות הצמיחה בישראל

כלכלי 4.2.2019 | 15:52

מפעל הייצור קוקה קולה | צילום: Yaakov Naumi, פלאש 90

החברה המרכזית מנהלת מגעים לרכישת חברת 'קלובר תעשיות', יצרנית משקאות וחלב בדרום אפריקה. החברה המרכזית הגישה יחד עם משקיעים נוספים הצעה לרכישתה במחיר המשקף שווי של 359 מיליון דולר ל'קלובר', סך הגבוה בכ-25% משווי השוק שלה ביום ו' האחרון בבורסת יוהנסבורג.

ל'קלובר' 13 מפעלים בדרום אפריקה, שמונת אלפים עובדים, והיא נחשבת חברה מנוהלת היטב שידועה בכך שהיא נוקטת באסטרטגיית השקעה לטווח הארוך. ל'קוקה קולה ישראל' שמחזיקה גם בנביעות ובפריגת, המבשלות בירה ובמותגי אלכוהול אין אפשרות להתרחב ולרכוש חברות נוספות בישראל – בשל היותה מונופול, ולכן, הפריצה של החברה חייבת להיות כלפי חו"ל.

מסיבה זו, ולאחר בחינת סיכויי ההצלחה שהחברה הגדירה כ"גבוהים", מבקשת החברה המרכזית לשווק את תוצרתה או את הידע שלה באמצעות הרישות הקיים ל'קלובר' בתחום החלב והמשקאות. בעיקר מבקשת החברה המרכזית – שלה זרועות פעילות בארצות נוספות בחו"ל, כמו טורקיה, רומניה ואוזבקיסטן – לחזק את המחלבה שבבעלותה, 'טרה', באמצעות פעילות באפריקה.

החברה המרכזית, כאמור, הגיעה לעסקה עם שותפים נוספים, והיא תחזיק – אם העסקה תצא לפועל – ב-60% ממניות 'קלובר' (כ-215 מיליון דולר) לצד קרנות השקעה ומנהלי 'קלובר' המחזיקים במניותיה. את ניהולה של 'קלובר' במידה והמגעים יבשילו, תפקיד החברה המרכזית בידי אגף פעילות חו"ל של קוקה קולה ישראל.

"קבוצת החברה המרכזית מאמינה, כי קיימת סינרגיה בין הפעילות של קבוצת החברה המרכזית לבין הפעילות של החברה בדרום אפריקה. ישנה תרומה הדדית של ידע וניסיון בין קבוצת החברה המרכזית לבין החברות בחו"ל, המנותבת לטובת חדשנות ופיתוח עסקי, תוך הענקת ערך מוסף לצרכנים שתמיד נמצאים לנגד עינינו", אמר ארן אלסנר, מנכ"ל פעילות חו"ל של קבוצת החברה המרכזית.

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום