נחשפו ההצעות לרכישת קואופ: רמי לוי מוביל

הוגשו לבית המשפט ההצעות לרכישת הרשת שחובותיה עומדים על 200 מיליון שקלים • ההצעה המובילה היא של רמי לוי, אך כלל לא בטוח שהצעתו תאושר • ומתי אנו צפויים לראות בעלים חדשים ל'קואופ שופ'? • קמעונאות נוסח הכפר

כלכלי 31.1.2019 | 12:19

סניף קואופ במודיעין | צילום: מתוך אתר קייזר סנטר

מי ירכוש את רשת הקמעונאות 'קואופ'? אמש הגישו נאמני הרשת הד"ר שלמה נס ורו"ח חן ברדיצ'ב, לבית המשפט המחוזי בירושלים את ההצעות השונות שקיבלו עבור הרשת.

מההצעות עולה, כי איש העסקים רמי לוי הציע את ההצעה הגבוהה ביותר עבור הרשת כולה. הצעתו של לוי עומדת על 163 מיליון ש"ח. 'זול ובגדול' הציעו 153 מיליון ש"ח, מחסני השוק הציעו 139 מיליון ש"ח, 'פרשמרקט' הציעו 133 מיליון ש"ח, ואילו רשת ויקטורי הציעה 118 מיליון ש"ח בלבד

נאמני הרשת, היו שמחים אילו ההצעות של רמי לוי או זול ובגדול היו מתקבלות, אך כלל לא בטוח שהממונה על ההגבלים העסקיים אכן יאשר ללוי או לזול ובגדול לרכוש את רשת קואופ. ואכן, בהצעה שהגיש רמי לוי צויין כי במידה ויוטלו סייגים על העסקה שתחייב אותו למכור חלק מחנויות קואופ, הרי שהוא רשאי לשקול את הצעתו מחדש או לבטל אותה.

קואופ שופ היא אגודה שיתופית אשר מאוגדים בה כ-15,000 חברים פעילים וכן כ-1,300 עובדים. הרשת פעילה בכל חלקי הארץ ויש לה 42 סניפים. זאת, בנוסף לנקודות מכירה המופעלות ע"י זכיינים בפריפריה ובכפרים בארץ, מדובר על כ-150 נקודות מכירה כאלה והרשת מגלגלת לפי ההערכות למעלה ממיליארד ש"ח בשנה.

בעקבות ניהול לא נכון של החברה והפסדים כספיים עצומים, הורה בית המשפט בנובמבר האחרון, על הקפאת הליכים לאגודה השיתופית קואופ וכן לחברת קואופ ישראל, וכן על מינוי נאמנים לרשת. סכום החובות שיש כעת לקואופ עומד על כ-200 מיליון ש"ח. מי שהחליט על הפעילות המסחרית הם חברת קואופ ישראל, אשר רוב מניותיה מוחזקות ע"י האגודה שכאמור כוללת כ-15,000 איש.

בדו"ח שהוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים, ניתן לראות את ההצעות השונות ואת הפערים ביניהם, כאשר הרשתות להם מספר סניפים נמוך יותר, מציעות פחות כסף. זאת, מתוך כוונה שיעדיפו את הצעתם ולא את ההצעות של 'רמי לוי' ו'זול ובגדול' עקב כך שיש להם סניפים רבים, וכי רכישה של הרשת עשויה לפגוע בתחרות הקיימת.

אך מלבד ההצעה הכספית, ישנם עוד תנאים שדורשים בקואופ, דוגמת הבטחה שמעמדם של עובדי קואופ לא ייפגע וקיום ההסכם הקיבוצי עליו הם חתומים. כמו גם הסדרת נושאי התלושים שחולקו ברשת על סך של מיליוני שקלים, וכעת רוצים בקואופ להבטיח כי גם במקרה של מכירת הרשת, הערך של תוי הקניה לא ייפגע. בנוסף לכך בקואופ רוצים להמשיך את הייחודיות של הרשת ככזו שפעילה במגזר הכפרי והקיבוצי.

בנוסף לכך לפי הדיווחים נאמני הרשת רוצים להשלים את כל התהליך בשבועות הקרובים, על מנת שעד התקרבות חג הפסח, הרשת כבר תוכל לתפקד בצורה סבירה ושוטפת.

ביום שני הקרוב אמור להיערך דיון בנושא בבית המשפט המחוזי בירושלים, ומן הסתם שנשמע שם על החלטה בנושא, זאת למרות שהממונה על ההגבלים העסקיים טענה כי בדיקה מעמיקה של הנושא תיקח לפחות חודשיים. אך כאמור נאמני הרשת נחושים להשלים את הליך המכירה עד חג הפסח.

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום