בלי חרדים: הונחה אבן הפינה לכ-3,000 דירות 'מחיר למשתכן'

בדרך לקלפי, כחלון לא עוצר: השתתף בהנחת אבן הפינה לפרויקט ענק של 'מחיר למשתכן' באשדוד • כחלון: "לפרויקט שכולו מחיר למשתכן יש משמעות פורצת דרך" • ראש העיר לסרי: "לצעירי אשדוד מגיע דיור במחיר הוגן" • יש תקווה? לא חרדים

כלכלי 30.1.2019 | 17:12

השר כחלון מניח את אבן הפינה לשכונה החדשה באשדוד | צילום: עיריית אשדוד

יום של אירועים לכחלון: לאחר שפורסמו היום תוצאות הגרלת מחיר למשתכן השביעית, השתתף שר האוצר בטקס הנחת אבן הפינה לשכונת 'פארק לכיש' באשדוד, כאשר לפי התכנון, 100% מהדירות יוקצו עבור פרויקט 'מחיר למשתכן' – 30% מתוכן לבני אשדוד.

כבר בקיץ 2017 נחתם הסכם הגג בין עיריית אשדוד לבין משרד האוצר ומשרד הבינוי והשיכון. זאת, במסגרת מספר הסכמי גג שנחתמו במהלך כהונת הממשלה האחרונה. ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי דרש לשים את הצעירים במרכז התכנית, כאשר הוא דורש שכל יחידות הדיור שיוקמו יהיו במסגרת תכנית 'מחיר למשתכן'.

השכונה החדשה באשדוד צפויה לקום בצפון העיר, בסמוך לרובע א' ולפארק לכיש בעיר. בשלב הראשון של התכנית יכללו 1028 יחידות דיור בשכונה החדשה. זאת, מתוך למעלה מ-3000 שמתוכננות בסופו של דבר בשכונה. בנוסף, עתידים להיבנות בשכונה מוסדות חינוך, שטחי ציבור ושטחים ירוקים, שטחי מסחר, שטחי ספורט ושבילי אופניים וכן שיפורים נוספים.

אלא שלמרות שכמחצית מתושביה של העיר החמישית בגודלה הם חרדים, לא היה מי שדאג לקדם את הפרויקט כך שיתאים לצרכי הציבור החרדי. מה גם שהמיקום בו הוא ייבנה, גם הוא לא 'נקי', בלשון המעטה, והשכונות החרדיות נשארות במצוקתן שהביאה לזינוק מחירים מתמיד שמסרב לעצור.

היום (ד') התקיימה הנחת אבן הפינה לשכונה החדשה, במעמדם של שר האוצר משה כחלון, ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי, מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל עדיאל שומרון, וחברי עיריית אשדוד. כאמור, בשלב הראשון ישווקו למעלה מ-1000 יח"ד כאשר את ה-2000 הנוספות עתידים לשווק במהלך השנה הנוכחית, זאת במסגרת שלב ב' של השכונה.

במהלך הטקס אמר ראש העיר אשדוד יחיאל לסרי, כי הקריה הנוכחית, היא סנונית ראשונה להסכם הגג עליו חתם יחד עם קברניטי הממשלה לפני כשנה וחצי, וכי ההסכם החדש יוביל את אשדוד לעידן דמוגרפי ופיזי חדש בתולדותיה עם צפי לצמיחת אוכלוסיית העיר בכמאה אלף תושבים תוך עשור. לסרי הוסיף ואמר כי זהו צעד גדול נוסף בחלום שאמור להפוך את אשדוד למטרופולין חברתי כלכלי תרבותי, מהחשובים במדינת ישראל.

בהמשך להבטחתו כי כל הדירות יוצעו במסגרת מחיר למשתכן, אמר לסרי כי בעקבות כך, 80% מהדירות יהיו דירות קטנות. זאת, על מנת לאפשר מחיר של פחות ממיליון ש"ח לדירה באזור חדש באשדוד. לכן 40% מהדירות יהיו של 3 חדרים ועוד 40% יהיו של 4 חדרים.

בסיום דבריו, אמר לסרי כי "30% מכלל הדירות יינתנו לבני המקום, לצעירי אשדוד מגיע דיור במחיר הוגן בעיר בה נולדו וגדלו ואני שמח על השותפות של משרד האוצר ומשרד הבינוי והשיכון למטרה זו", כך לסרי.

גם שר האוצר כחלון בירך על המהלך ואמר כי לפרויקט שכולו במסגרת 'מחיר למשתכן' יש משמעות פורצת דרך. "אלפי זוגות צעירים בדרכם לאשדוד. אלפי דירות בפחות ממיליון ש"ח יבנו בעיר. אנו נמצאים מדי יום במלחמה מול ראשי רשויות שלא מאפשרים לבנות דיור מוזל, הם טוענים שזה לא רווחי להם- ברצוני לברך את ראש עיריית אשדור, מר לסרי, שראה כנגד עיניו לא מספרים, אלא אנשים ואת חשיבות רווחתם".

לקראת סיום דבריו, אמר כחלון כי הצמיחה והקידמה שאלפי משפחות צעירות יביאו לעיר, תשתלם לאשדוד ותהפוך אותה למבוקשת וחזקה יותר. "אני עובד בצורה מיטבית עם אנשים שאכפת להם", סיים כחלון.

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום