נשיא אינטל נפגש עם נתניהו; תרכוש את מלאנוקס?

6 מיליארד דולר, זה הסכום שהציעה אינטל עבור רכישת מלאנוקס הישראלית • היום נפגש רה"מ עם נשיא אינטל. "ישראל הפכה למעצמה טכנולוגית עולמית" • לא תאמינו היכן פרוסים מרכזי העבודה של מלאנוקס

כלכלי 30.1.2019 | 15:31

רה"מ נתניהו עם מנהל מפעל הייצור של אינטל, דניאל בן עטר | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

ענקית הטכנולוגיה אינטל הגישה היום הצעה לרכישה של אחת החברות המתחרות שלה, מלאנוקס. זאת, בסכום של 6 מיליארד דולר.

אינטל כזכור, רכשה גם את חברת מובילאיי הישראלית באחת הרכישות הגדולות ביותר שידע המשק הישראלי בסכום של 15 מיליארד דולר.

רק אתמול הודיעה אינטל על ההיערכות שלה להשקיע כ-40 מיליארד ש"ח במפעל בקריית גת, שמהווה גם עוגן כלכלי לתושבי העיר. מהלך שלווה גם בתמיכת הממשלה והיום אף נפגש ראש הממשלה עם נשיא אינטל, יניב גרטי.

במהלך הפגישה בירך ראש הממשלה נתניהו את מנכ"ל אינטל על החלטת אינטל העולמית, ואמר כי ההשקעה תביא לצמיחה מבורכת של המשק הישראלי, ותתרום רבות לכלכלה ולחברה. נתניהו הזכיר את עובדת היותה של ישראל מעצמה טכנולוגית עולמית, ואמר כי הדבר שהכי מרגש אותו, זו "התכנית המיוחדת לקלוט נערים ונערות, צעירים וצעירות, מאזורי מצוקה ולהכניס אותם לעולם המחר. זה מרגש בצורה בלתי רגילה. זו גם ישראל המעצמה הטכנולוגית העולמית, וגם ישראל המעצמה הכלכלית חברתית. זה פשוט משנה את המדינה", כך נתניהו.

בסיום דבריו אמר נתניהו כי הוא גאה על כך שהממשלה בראשותו הובילה ומובילה את המדיניות הזאת. "אני גאה על כך שאתם מבחינים ביתרונות הכבירים של ישראל, ואני גאה על כך שאתם מובילים מהלך באמת יוצא מן הכלל, מתוך מדינת ישראל, להוביל אותו יחד. כל הכבוד", סיים נתניהו.

גם מנהל מפעל הייצור של אינטל דניאל בן עטר, נשא דברים במפגש, והודה אישית לרה"מ על תמיכת הממשלה בפרויקט החדש ובתכנית העסקית החדשה של אינטל שהוגשה לשולחן הממשלה. "זה מרגש אותנו מאוד, יש משפט אחד שאנחנו אומרים אותו במפעל 'ביחד אנחנו עושים היסטוריה במדינה'".

הבוקר כאמור, דווח כי אינטל מנהלת מגעים לרכישת אחת המתחרות שלה, חברת מלאנוקס. אינטל אינה היחידה שפנתה למלאנוקס בהצעת רכישה נדיבה במיוחד, וההערכות מדברות על סכום של בין 5.5 ל-6 מיליארד דולרים. כאשר ההצעה של אינטל כוללת מחיר מזומן ומניות.

כאמור, גם חברות נוספות הציעו לרכוש את מלאנוקס, כאשר בין היתר ניתן למנות את אורקאל, י.ב.מ., וברודקום. מלאנוקס סירבה בעבר לבקשות רכישה של ענקיות תכנה אמריקאיות, בסכום של כמה מיליארד דולרים. וייתכן שגם הפעם היא תנסה לגבות מאינטל מחיר גבוה יותר עבור החברה.

מלאנוקס מתעסקת בפיתוחי שבבים להעברת נתונים מהירה באמצעות האינטנרט. בחלק מהענפים היא מתחרה באינטל ויש ענפים שבהם מוצרי מלאנוקס נחשבים לטובים יותר. אינטל עצמה נחשבת לקוחה של מלאנוקס בחלק ממוצריה.

החברה הוקמה לפני שני עשורים ע"י איל וולדמן, שי כהן, מיכאל כגן ויזמים נוספים. לפני 9 שנים רכשה החברה את חברת ההייטק וולטייר מרעננה, וזאת בתמורה ל-218 מיליון דולרים במזומן. בשנת 2015 היא רכשה את חברת השבבים הישראלית איזיצ'יפ, שמרכזיה נמצאים ביוקנעם. ליד מטה מלאנוקס המרכזי.

בנוסף לכך, למלאנוקס ישנם חמישה מרכזי פיתוח בישראל הנמצאים בתל חי, תל אביב, רעננה, באר שבע וקריית גת. מלבדם, יש עוד שלושה מרכזי פיתוח של מלאנוקס הנמצאים בשטחי הרשות הפלסטינית. המרכזים נמצאים בעזה, שכם ורוואבי (סוג של "מודיעין הפלסטינית". י.ק.). גם ברחבי העולם יש למלאנוקס משרדים ומרכזי פיתוח, בין היתר בארה"ב, סינגפור, סין, הודו, דנמרק ואוקראינה.

נכון להיום, מלאנוקס לא נסחרת בבורסה הישראלית וזאת בשל טענתם לעודף רגולציה בשוק. לעומת זאת, היא נסחרת בנאסד"ק על פי שווי של 4.4 מיליארד דולר. בשנה שעברה נרשם שיא חיובי למניה, אך השיא הגבוה ביותר שלה נרשם בשנת 2012.

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום