לראשונה בבורסות העולם: מכירות פומביות ליהלומים

לאחר שהדבר התאפשר רק בחברות פרטיות, כעת גם הבורסה הישראלית ליהלומים מצטרפת, ובנוסף לכך: תערוכת היהלומים העולמית נפתחה היום בבורסת היהלומית ברמת גן • השר אלי כהן: "אסייע לבורסה ליהלומים להתפתח ולצמוח" • במגמת עליה

כלכלי 28.1.2019 | 16:39

ארוע הפתיחה של תערוכת היהלומים הבינ"ל בבורסה להילומים | צילום: אחיקם בן יוסף

הזהב של השכונה: בורסת היהלומים ברמת גן פתחה מרכז למכירות פומביות של יהלומים מלוטשים. מדובר במרכז מכירות פומבי שנפתח הבוקר בחגיגיות בתוך טקס הפתיחה לתערוכת היהלומים העולמית שמתקיימת בבורסת היהלומים ברמת גן בימים האלה.

המכרז הפומבי שנפתח הוא ראשון מסוגו בעולם, כאשר עד עכשיו מי שהיו מקיימים את סוגי המכירות האלו היו חברות פרטיות בלבד, ואילו בבורסות היו מקיימים מכרזים בהם היהלום היה נמכר למוסר המחיר הגבוה מראש. כעת נפתח המרכז למכרזים פומביים פתוחים, כאשר הבורסה הישראלית ליהלומים היא הבורסה הראשונה ליהלומים בעולם שבה מתקיימות מכירה כזו באופן מסודר ומאובטח, תחת אמצעי האבטחה המשוכללים בעולם.

לפי הדיווחים, בפתיחת התערוכה השתתפו כ-300 מבקרים מ-20 מדינות שונות, ביניהם היה גם מנכ"ל הבורסה ליהלומים של דובאי, מר מרטין ליק. התערוכה צפויה להימשך עד ה-30 בינואר והיא נחשבת לאירוע השנתי הגדול של ענף היהלומים בישראל. באופן כללי, אמורים להשתתף בתערוכה כ-400 קניינים מכל רחבי העולם, כאשר מדובר בשיא של כל הזמנים.

לדברי נשיא הבורסה ליהלומים, יורם דבש, ענף היהלומים הישראלי שחווה משבר בשנים האחרונות, נמצא במגמת עלי, וכי "בשנת 2018 נבלמה מגמת הירידה בייצוא היהלומים, וכעת אנו מקווים שבשנת 2019 הייצוא יחזור לעלות".

עוד אמר דבש בטקס הפתיחה, כי הוא מקווה שהייצוא יגבר הודות לעבודה הקשה של היהלומנים שמסתגלים לשינויים במצב ובצרכי השוק. בנוסף, יש גם רפורמות מוצלחות שבוצעו בתחום היזמות והפיתוח הטכנולוגי והדיגיטלי, הרגולציה והניהול.

דבש הודה גם על התמיכה שמקבלת בורסת היהלומים מממשלת ישראל, בנושאי אשראי, פתיחת שווקים ועוד. הוא ציין בסוף דבריו כי למרות התאוששות הענף, בשל השינויים התמידיים הם תמיד זקוקים לעזרה ותמיכה של ממשלת ישראל, בלעדיה יתקשו לשרוד.

שר הכלכלה אלי כהן, אמר בטקס הפתיחה כי בעולם הכלכלי המשתנה שלנו, ישראל היא "המקום היחיד בו יהלומים חדשנות ומסחר אלקטרוני נפגשים, נפתחה בישראל מעבדת חדשנות ראשונה מסוגה בעולם ומיזמים כאלה מסייעים להתמודד עם העתיד".

עוד אמר כהן, כי "אנחנו צריכים את הבורסה גדלה, צומחת משגשגת. הבורסה חשובה לכלכלה ומייצגת אותנו בגאווה. ישראל היא מותג נחשב בכל העולם בזכות מספר ענפים כלכליים וענף היהלומים הוא אחד מהם. אני רוצה להתחייב שאני אסייע לבורסה ליהלומים להתפתח ולצמוח".

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום