לא אופיס דיפו ולא א.ל.מ. – מה קורה בדיוטי פרי?

מזה כשבועיים אין חנות מוצרי חשמל בדיוטי פרי בנתב"ג: איך זה שלמרות שהמכרז נסגר כבר לפני כמה חודשים, עדיין אין חנות מתפקדת, ומדוע ברשות שדות התעופה האריכו את החוזה לא.ל.מ. שכבר החלה לקפל מוצרים?

כלכלי 24.1.2019 | 23:43

נועם רבקין פנטון, פלאש 90​​​​​​

בתחילת 2019 הייתה אמורה רשת א.ל.מ. לפנות את חנויות החשמל שלה שהפעילה בטרמינל 1 וטרמינל 3 בנתב"ג. א.ל.מ. החזיקה במשך שש שנים בזיכיון לחנויות בדיוטי פרי, אך במכרז שנערך בשנה האחרונה, זכה איש העסקים רפי צים המחזיק ברשת אופיס דיפו, לאחר שהציע לנתב"ג 54 מיליון ש"ח דמי תמלוגים לשנה.

מדובר על למעלה ממיליון ש"ח בכל שבוע, מה שמראה את הפופולריות הרבה ואת הרווחיות הגדולה שיש לחנויות האלקטרוניקה במקומות פטורים ממס דוגמת הדיוטי פרי.

אלא שלמעשה, כל נושא המעבר התעכב והסתבך. כאשר ברשות שדות התעופה החליטו על דעת עצמם, להאריך לא.ל.מ. את החוזה בחודשיים נוספים,  למרות שבא.ל.מ. לא הסכימו לכך, מאחר והם כבר החלו בתהליכים של פירוק החנות וסגירתה. כך לפי הדיווח ב'כלכליסט'.

למעשה, מזה כשבועיים אין חנות חשמל מתפקדת בדיוטי פרי בנתב"ג. זאת, לאחר שרמי צים נתקל בקשיים בירוקרטיים מצד רשויות המס, שהחליטו נכון לעכשיו שלא לאשר לצים את פתיחת החנות, עקב שותף עסקי בחברת בת של אופיס דיפו שהואשם בעבר בעבירות מכס.

ב'אופיס דיפו' עצמה, נערכו לפתיחת שתי החנויות בנתב"ג, לאחר שחתמו על החוזה עם אנשי רשות שדות התעופה והפקידו ערבות בנקאית על סך של למעלה מ-25 מיליון ש"ח. בנוסף לכך, לרשת גויסו כ-180 עובדים חדשים לצורך התפעול השוטף של שתי החנויות.

בשבועיים האחרונים כאמור, אין חנות חשמל פעילה בנתב"ג, ולמורת רוחה של א.ל.מ., שכבר התחילה את הסגירה בפועל של הסניפים שלה, כולל פיטורי העובדים, אריזה וריקון המחסנים, הוחלט להאריך עמה את החוזה למרות שלא חפצה בכך.

ב'אופיס דיפו' מעריכים כי הסאגה תסתיים בשבועות הקרובים, והרשת תוכל לתפעל את שתי החנויות שלה בטרמינל 1 וטרמינל 3. כאמור, דמי התמלוגים השבועיים לנתב"ג עומדים על כמיליון שקלים, שאמורים להיגרע מהסכום אותו תשלם אופיס דיפו לנתב"ג, בגין השבועות הנוכחיים, בהן אופיס דיפו טרם נכנסה בפועל לחנויות, למרות שזכתה בהן.

מי שמחזיק ב'אופיס דיפו', הוא דני צים שרכש את הרשת ב-2015 לאחר שכמעט פשטה את הרגל. תחת ניהולו של צים הפכה אופיס דיפו לרווחית, על כל 40 סניפיה. צים עצמו בעבר היה הבעלים של רשת 'כמעט חינם', שנמכרה לרשת 'יינות ביתן'. בנוסף, הוא מתעסק בנדל"ן ומחזיק גם במותג "צים סנטר". צים סנטר הונפקה בשנה האחרונה בבורסה וגייסה סכום מכובד של 60 מיליון ש"ח.

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום