חדש: הסימולטורים של נהגי הרכבת

היא נבנית על שטח של 1,500 מ"ר, ותכלול 2 סימולטורים מסוג FMS • סימולטור אחד ידמה קטרי דיזל מהדגמים המופעלים כיום ברכבת ישראל, והסימולטור השני ידמה את הנהיגה בקטרים החשמליים מדגם TRAXX המופעלים כיום בקו לירושלים

רכב ותחבורה 21.1.2019 | 12:11

סימולטור של רכבת ישראל | צילום דוברות רכבת ישראל

רכבת ישראל בונה חוות סימולטורים חדשנית באופקים, לראשונה בישראל, בעלות של 22 מיליון שקלים.

ה"חווה" תפתח במהלך המחצית השנייה של השנה האזרחית 2019 ותכשיר ותשמר את הכשירות של כ-800 נהגי רכבות הנוסעים והמטענים של רכבת ישראל.

היא נבנית על שטח של 1,500 מ"ר, ותכלול 2 סימולטורים מסוג (FMS (Full mission simulator. סימולטור אחד ידמה קטרי דיזל מהדגמים המופעלים כיום ברכבת ישראל (Euro4000וEuro3200), והסימולטור השני ידמה את הנהיגה בקטרים החשמליים מדגם TRAXX המופעלים כיום בקו לירושלים.

תאי הניהוג בסימולטורים מהווים דגם מדויק של זה שבקטר, על כל המערכות שקיימות בו.

הסימולטור כולל הדמיה של הנוף והדרך בחלון הקדמי, חלונות צד ומראות צד – המוצג על גבי המסכים ברזולוציה גבוהה. מערכת קול מתקדמת מדמה באופן מדויק את רעשי המנוע הנשמעים בקטר ומחוצה לו ופלטפורמת התנועה מדמה באופן מלא את תנועת הקטר.

בנוסף לשני הסימולטורים מסוג FMS, יופעלו גם שישה סימולטורים שולחניים מסוג (PTT (Part Task Trainer – שהם סימולטורים בעלי תכונות ויכולות זהות לסימולטור מסוג FMS אך ללא מנגנון תנועה.

הסימולטורים יאפשרו לצוותי רכבת ישראל להתאמן על המערכות הטכנולוגיות החדשות של רכבת ישראל, ובכלל זה הקטרים החשמליים וכן מערכת האיתות החדשה (ETCS LEVEL 2), אשר עושה שימוש ברשת סלולרית ייעודית, ומציגה את ההתראות לנהג באמצעות איתות הצמוד למסילה וגם באמצעות תצוגה דיגיטלית על מסך בתא הניהוג.

מרכבת ישראל נמסר, כי "רכבת ישראל עוברת בימים אלה מהפכות רבות: מינהור, גישור, מעבר להנעה חשמלית, מעבר למערכת איתות המבוססת סלולאר, סייבר ועוד. חוות הסימולטורים באופקים מהווה עלייה מדרגה באיכות ההכשרה המקצועית של הנהגים, ותאפשר לרכבת מוכנות מלאה לקראת אתגרי השנים הקרובות".

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום