יאיר לפיד מחדד: "לא נעצור את פיתוח מאגר לוויתן"

בסוף השבוע האחרון לפיד אמר כי יפעל להעתיק את אסדת הגז של לווייתן ממרחק מתוכנן של 10 קילומטר מהחוף ל-40 קילומטר מהחוף ● על רקע הרעש התקשורתי, במפלגה מבהירים כי יפעלו להקמת ועדה שתבחן את האפשרויות השונות

כלכלי 22.1.2019 | 14:59

קידוח גז, אילוסטרציה | פלאש 90

בעקבות הפרסומים הבוקר בתקשורת על עמדת יש עתיד בנושא מאבק אסדות הגז, המפלגה פרסמה את עמדתה הרשמית בעניין ומנסה למזער את הנזק התקשורתי נוכח התגובות בקרב הציבור, וכן על רקע קצב התקדמות העבודות של פרויקט לווייתן.

מוקדם יותר יאיר לפיד, העומד בראש המפלגה, צוטט כשאמר בסוף השבוע האחרון כי יפעל להעתיק את אסדת הגז של לווייתן ממרחק מתוכנן של 10 קילומטר מהחוף ל-40 קילומטר מהחוף, בדומה לדרישת המטה למאבק באסדות הגז. בכל אופן, ב'יש עתיד' לא לקחו בחשבון כי ההצהרות הבוקר לא נבדקו עם העובדות בשטח, לפיהן עד הקמת הממשלה הקרובה יהיה זה מאוחר מדי. 

מאוחר יותר היום 'יש עתיד' הוציאו הודעה לתקשורת לפיה "יש עתיד תדאג שפיתוח משק הגז הטבעי ייעשה בד בבד עם שמירה על האינטרס הציבורי הביטחוני והסביבתי. נקים וועדה שתבחן את האפשרויות השונות לגבי עבודות האסדות המתבצעות 10 קילומטר מהחוף. מובן מאליו שלא נעצור את פיתוח מאגר לוויתן". 

בתוכנית הנוכחית להקמת האסדה ישאבו גז גולמי כ-120 ק"מ מהחוף, וישנעו אותו בצינורות למרחק של כ-10 ק"מ מחוף דור. המתנגדים להקמת האסדה במרחק כה קרוב מלינים כי אם תהיה תקלת שפך מאסדת לווייתן, קרבת האסדה לחוף תגרום לכך שמרבית החופים בין חדרה לחיפה, כמו דור ונחשולים, יזוהמו בדלק, וייתכן שאף ייהרסו כליל. 

בכל אופן, בשוק הגז בבורסה המקומית לא התרגשו מההצהרה של ללפיד, כך למשל מדד ת"א נפט גז נסחר בירידות קלות. 

גלובס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום