לאומי קארד אאוט, Max אין: הכל על המהפכה בחברת האשראי

לא עוד "לפנק לפנק לפנק": לאומי קארד נמכרה לקרן ההשקעות האמריקאית וזה יהיה השם החדש שלה • מי עומד מאחורי המהלך, מה היו האופציות שעל הפרק ומה זה משנה לנו האזרחים? • וגם: ההצעה החדשה של חברת האשראי ללקוחותיה • כל הפרטים

כלכלי 21.1.2019 | 16:29

בקרוב עם שם ומיתוג חדש: כרטיסי אשראי של לאומי קארד

שני גופי הבנקאות הגדולים במשק נאלצים להיפרד מגופי האשראי שלהם, עקב הרפורמה להגברת התחרות במערכת הבנקאות. אמש דיווחנו על קשיים במשא ומתן בין נציגי העובדים להנהלת ישראכרט, בנוגע למכירה העתידית של הקבוצה, הנשלטת כעת בידי בנק הפועלים.

לעומתה, חברת האשראי 'לאומי קארד' מבית בנק לאומי, כבר נמכרה לקרן ההשקעות ורבורג פינקוס מארה"ב. כחלק מהפרדת הבעלות והמכירה לורבורג פינקוס ייצאו בלאומי קארד במהלך מיתוג מחדש של הקבוצה בקרוב, שילווה בשורה של צעדי פרסום שבראשם יעמדו קרן מור ויובל סיגל, המשמשים יצגנים (פרזנטורים פ"ר) של לאומי קארד מזה כמה שנים.

השם החדש של הקבוצה יהיה Max, אמירה שיווקית של לאומי קארד שכעת ימקסמו את השירותים שהם נותנים בתחום האשראי ולמעשה יתחילו להתחרות גם בקבוצת המקור שלהם, בנק לאומי.

על הפרק עמדו שתי הצעות נוספות בנוגע לשם החדש, אחת מהן הייתה Blue (כחול), שם שעלה כנראה בעקבות הצבע השיווקי הכחול של לאומי, והשני הוא Open (פתוח), שאמור היה לבטא את הפתיחה של המערכת וכניסתם של שחקנים חדשים לשוק.

בסופו של דבר, כאמור, נבחר Max כשם החדש של הקבוצה, כאשר משרד הפרסום מקאן תל אביב, הפרסומאי אורי לברון וחברת המיתוג דיזיינאיט עומדים מאחורי המהלך.

לכאורה, מקאן אמורים ללוות את לאומי קארד גם לאחר המיתוג מחדש של הקבוצה, ובכך למעשה יספקו שירותי פרסום עבור שתי חברות מתחרות, אך לפי התנודות בעולם הפרסום, נראה כי הדבר לא יימשך זמן רב מדי, אם כי עד השלמת המהלך אנו צפויים כאמור לראות את מקאן מחזיקה בתקציבי הפרסום של לאומי ושל מקס במקביל.

לאומי קארד בשמה החדש, Max, צפויה כאמור להעניק שירותי אשראי נוספים ומטריית אפשרויות עבור האזרח הפרטי, דוגמת שירותי ביטוח ומוצרים פיננסים נוספים. כמו גם גופים עסקיים ומסחריים שיוכלו לקבל מגוון שירותים במקס. בכך היא אמורה למקסם את יכולות האשראי הקיימות שלה, מה שמתחבר באופן מצוין עם השם החדש.

ככלל, מהלך של מיתוג מחדש והחלפת כל השפה העיצובית, דורש השקעה רבה וחשיבה מערכתית ארוכת טווח. המהלך הבולט ביותר הוא של חברת פרטנר, שנפרדה ממותג האם הכתום שלה, לאחר שמנכ"ל אורנג' סטפן רישאר האנטישמי אמר כי הוא מוכן לוותר על החברה בישראל. הדבר גרר לחץ ציבורי שבסופו של דבר גרם להפסקת ההתקשרות בין פרטנר לאורנג' ולמיתוג ועיצוב מחדש של לוגו החברה והשפה הפרסומית שלה. המהלך לווה ע"י משרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב ונחשב לאחד ממהלכי המיתוג מחדש המוצלחים שנעשו בישראל.

חברה נוספת שמיתגה את עצמה מחדש לאחרונה היא חברת הלוויין הוט, אך שם מדובר היה בעיקר בלוגו חדש של החברה ולא במהלך עומק כפי שגליקמן שמיר סמסונוב עשו בפרטנר וכפי שמקאן עושים כעת בלאומי קארד שתיקרא כאמור 'Max'.

גם בישראכרט יצטרכו כנראה למתג את עצמם מחדש לאחר שיימצא קונה לקבוצה, אולם שם לא בטוח שהקבוצה תיפרד מהשם המקורי שלה, המשמש כמותג ישראלי בתחום האשראי. ב'לאומי קארד', לעומת זאת, מחוייבים להיפרד מהשם עצמו כיוון שקבוצת לאומי נאלצת כאמור להיפרד מקבוצת לאומי קארד.

המהלך כולו של הפרדת גופי האשראי מהבנקים מגיע על מנת להגביר את התחרות, להכניס שחקנים חדשים לשוק ולהוריד ע"י כך את העמלות לצרכן, דבר שלא קרה עד עכשיו עקב שליטה של שני הבנקים הגדולים (פועלים ולאומי) בשתי חברות האשראי הגדולות (ישראכרט ולאומי קארד). בינואר 2017 אושרה הרפורמה בענף הבנקאות וכעת, לאחר המכירה של לאומי קארד, הם כאמור פותחים במהלך המיתוג מחדש.

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום