הפורום בדאבוס: כחלון ובאב"ד בפנים, נתניהו הבריז

נתניהו, טראמפ ועוד רבים לא יגיעו לפורום הכלכלי בדאבוס • מה יהיו נושאי הכנס, מדוע הוא נחשב כל כך חשוב, כמה עולה ההשתתפות בכנס, ומי בנציגות הישראלית?

כלכלי 21.1.2019 | 20:35

מייסד הפורום, קלאוס שוואב נואם בכנס לפני עשור | צילום: ויקיפדיה

מחר (ג') ייפתח הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, המאגד מעל ל-3,000 האנשים החזקים בעולם העסקי הבינלאומי, כמו גם נגידי הבנקים הגדולים וראשי המדינות בעולם. אלא שהשנה נאלצו רוב המנהיגים הבולטים להישאר במדינותיהם לטפל בבעיות פנים, מה שמפנה את הזרקורים לכיוונים חדשים. המנהיגים הבולטים שכן יגיעו, הם נשיא ברזיל הנבחר, קנצלרית גרמניה וראש ממשלת יפן.

הכנס עצמו, מתקיים מאז 1971, ומציע למעשה את ההזדמנות העסקית הטובה ביותר ליצירת קשר בלתי אמצעי עם שועי עולם, פוליטיקאים, נגידי בנקים, רגולטורים ואנשי כלכלה שונים.

הנושא המרכזי עליו ידונו השנה הוא "גלובליזציה 4.0, אדריכלות עולמית בעידן המהפכה התעשייתית הרביעית". הכנס יכלול פאנלים רבים בנושא, כמו גם נושאים נוספים עליהם ידונו המשתתפים, דוגמת שינוי האקלים וההתחממות הגלובלית, ההאטה בצמיחה בכלכלה העולמית והעמידות בפני מיתון.

למרות זאת, רוב המשתתפים בכנסים לא מגיעים בשביל לשמוע את הפאנלים המעניינים על ההתחממות הגלובלית, אלא כדי לסגור עסקים עם מגוון האורחים, הגופים והמדינות.

כאמור, רוב המנהיגים הבולטים בעולם לא יגיעו לפורום בעיירת הסקי בשווייץ. בראשם נמנה הנשיא טראמפ, שלמרות שכבר נקבע שיגיע, החליט לבסוף להישאר בארה"ב על מנת לטפל בבעיות שנוצרו בין היתר בעקבות השבתת הממשל.

גם נשיא צרפת החליט לבטל את בואו, זאת עקב מחאת האפודים הצהובים והשלכותיה, נשיא הודו מתמודד כעת בבחירות והחליט שלא להגיע. נשיא סין שי ג'ינפינג גם הוא לא יגיע, ותרזה מיי לא חשבה אפילו על להגיע לכנס, שעה שהיא מתמודדת עם המשבר הקשה ביותר שחווה ראש ממשלה בריטי במאה האחרונה.

כמו רוב המנהיגים הבולטים, גם ראש הממשלה נתניהו החליט לבסוף שלא להגיע לפורום. נתניהו פעיל במגוון שדות תעופה בימים האחרונים, החל משדה התעופה רמון שנתניהו השתתף בחניכתו, כמו כן הביקור המדיני בצ'אד, כך שנתניהו מעדיף להתמקד כעת בישראל, מה גם שרוב מנהיגי העולם הבולטים לא באים, כך שאין לו טעם להגיע ולהיות בין ראשי המדינות שאינם בליגה הראשונה. מלבד אולי נשיא ברזיל הנבחר, אך נתניהו היה כבר בהשבעה שלו לא מזמן, ממש לפני שלושה שבועות.

מי שכן יגיע הוא שר האוצר כחלון, שזו לו הפעם הראשונה בכנס הכלכלי העולמי. כחלון ילווה במנכ"ל משרדו שי באב"ד וההשערה היא שכחלון ימנף את השתתפותו בכנס הכלכלי לצורך תעמולת הבחירות שלו. כחלון עצמו מסר לאור צאתו לדאבוס כי כלכלת ישראל נמצאת במצב טוב כתוצאה מ"מדיניות כלכלית מקצועית ואחראית שאנחנו מובילים בשנים האחרונות. כלכלת ישראל מהווה מקור גאווה לכל ישראלי, שבאמצעותה אנחנו מעצבים היום את העתיד, מצמצמים פערים חברתיים ומתכוננים לאתגרים של המחר".

מלבד כחלון ובאב"ד, ניתן למנות גם את יושבי הראש של 'לאומי' ו'הפועלים', דוד ברודט ועודד ערן. כמו כן, גם אנשי העסקים עידן ואייל עופר, אדוארדו אלשטיין ורני רהב אמורים להיות בכינוס בדאבוס. בדרך כלל יש ארוחת שבת מסורתית באחד מבתי המלון בדאבוס בו נפגשים כל ה'מי ומי' הישראלים שהגיעו לשווייץ.

כמה זה עולה? החברות הבסיסית בפורום הכלכלי העולמי עומדת על למעלה מ-60,000 דולר. זוהי החבילה הבסיסית ביותר, כאשר חבילת פרימיום תגיע למעל חצי מיליון דולר ואף יותר מזה. גם השהות בדאבוס יקרה ותעלה על למעלה מ-13,000 יורו ללילה, אך כאשר מקבלים הזדמנות עסקית חסרת תקדים, ייתכן ומדובר במחיר ששווה להשקיע.

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום