כמה מרוויח מנכ"ל סלקום שקרא לעובדיו לוותר על תוספות שכר?

מנכ"ל סלקום קורא לעובדיו לוותר על תוספות השכר ומאיים לפטר 5% מכוח האדם • יו"ר ההסתדרות מכריז בתגובה על סכסוך עבודה בסלקום • כמה הרוויח מנכ"ל סלקום ניר שטרן בשנים האחרונות ואלו צעדים נוקטים בהנהלה בנוגע לשכר הבכירים?

כלכלי 21.1.2019 | 21:23

מנכ״ל קבוצת סלקום, ניר שטרן | צילום: סיון פרג'

עובדי סלקום בדרך הביתה? מנכ"ל סלקום ניר שטרן שלח היום (ב') מכתב לעובדיו, בו הוא קורא להם לוותר על תוספות השכר שלהם. במידה ולא יסכימו – תפטר ההנהלה מאות עובדים.

במכתב, שנפתח במילים "סלקומאים יקרים", מפרט שטרן את מצבה של החברה נכון לשנה האחרונה לאור התחרות העזה בשוק הסלולר, וכותב כי "ברבעון השני לשנת 2018 דיווחנו על הפסד של 37 מיליון שקל. גם תוצאות הרבעון השלישי של 2018, משקפות מגמה של המשך השחיקה ורווחיות אפסית".

שטרן טוען כי החברה צמצמה בהוצאות, וכי למרות הצעדים שננקטו, החברה צריכה לבצע תהליכים נוספים של התייעלות. במכתב הוא טוען שהתקיים משא ומתן כושל עם נציגי וועד העובדים, ולאחר שלא הגיעו להסכמות לגבי תכנית ההתייעלות, הוחלט להודיע על קיצוץ של 5% מהעובדים, שהם כ-250 עובדים.

למרות זאת, כותב שטרן לעובדיו, "עלינו לעשות הכל על מנת להימנע מפיטורי עובדים… לפני שאפילו עובד אחד מאבד את מקום עבודתו, אפשר וצריך לצמצם חלק מתקציבי הרווחה הגדולים. לפני שאפילו עובד אחד מאבד את מקום עבודתו, אפשר וצריך לוותר על עדכוני השכר בתקופה הקרובה. זה הדבר המתבקש והראוי לפני שמפטרים עובדים וכך הייתי מעדיף שננהג".

בתגובה למכתבו של מנכ"ל סלקום, הודיע יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן כי בכוונתו להודיע על סכסוך עבודה בסלקום. "התנהלות זו, והאופן החד-צדדי שבו נוקטת ההנהלה, מערערים את יחסי האמון שנבנו בין הצדדים בשנים האחרונות וגוררים את החברה למשבר עמוק".

בנוסף, מסרו בהסתדרות כי הם מגבים באופן מלא את הוועד ויפעלו בכל האמצעים שעומדים לרשותם על מנת להגן על מעמדם ועל ביטחונם התעסוקתי של העובדים.

וכמה מרוויח מנכ"ל סלקום עצמו? אז לפי הפרסומים בשנים האחרונות, עלות השכר של שטרן ב-2015 הייתה מעל 3 מיליון שקלים, בשנת 2016 היא הרוויח מעל 4.1 מיליון ש"ח. מיליון מתוכם כבונוס.

גם בכירים נוספים בסלקום הרוויחו סכומים של כשני מיליון ש"ח בשנת 2016, דירקטור בחברה הרוויח 4,035 ש"ח לישיבת דירקטוריון בודדת ועוד שכר שנתי של 134 אלף ש"ח.

למעשה, ב-2016 העלות הכוללת של ההנהלה והדירקטורים בסלקום עמדה על למעלה מעשרה אחוזים מהרווח הכולל של סלקום, שהסתכם ב-150 מיליון ש"ח נכון ל-2016.

בצעד מעט סמלי, הודיעו בהנהלת סלקום על הפחתת שכרם בכעשרה אחוזים, אך כאשר בשורה התחתונה נדרשים גם צעדים נוספים, אולי בהנהלה היו צריכים לקחת על עצמם יותר מאשר הם דורשים מאלפי עובדי החברה.

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום