בכפוף לשימוע: הנער שהרכיב את ארי נשר יואשם בגרימת מוות ברשלנות

פרקליטות מחוז תל אביב הודיעה כי נשקלת העמדתו לדין של הנער בן ה-17 שהרכיב את חברו בתאונה הקטלנית לפני כשלושה חודשים. הנער חשוד כי הרכיב את נשר בניגוד להוראות וכי סטה עם אופניו למרכז הכביש ולא אפשר לנהג הרכב להמנע מפגיעה קשה

חדשות בארץ 21.1.2019 | 19:10

יצחק אספה בבית המשפט | פלאש 90

הנער בן ה-17 שהרכיב את הנער ארי נשר יואשם בגרימת מוות ברשלנות בכפוף לשימוע - כך הודיעה היום (שני) בפרקליטות מחוז תל אביב. הנער הרכיב את נשר על אופניים חשמליים בחודש ספטמבר בשנה שעברה, השניים נפגעו מכלי רכב שבו נהג יצחק אספה ברחוב רוקח בתל אביב תחילה נפצע נשר באורח קשה, אך בהמשך נקבע מותו. בדמו של אספה, שעל פי החשד נהג מכונית, נמצא ריכוז אלכוהול גבוה פי חמישה מהמותר לגילו כנהג צעיר מתחת לגיל 24.

בהודעות הפרקליטות נכתב כי לפי החשדות, הרכיב החשוד את נשרעל אופניים חשמליים, בניגוד להוראות החוק ובאופן המקשה על שליטה מלאה באופניים. בשל אופן רכיבתו על האופניים, בכביש וכשהנער ונשר לא חבשו חובשים קסדות, מיוחסות לחשוד גם הפרה של חובת הזהירות הנדרשת מרוכב אופניים בשעת לילה וכן הסטת האופניים, ללא תשומת לב מספיקה לתנאי הדרך, שבעקבותיה נגרמה תאונה, ונגרם מותו של נשר.

חברו של נשר, שנפצע בראשו באורח קל במהלך התאונה, הובא לחקירה במשטרה כמה ימים לאחר התאונה בחשד שעבר על החוק האוסר על הרכבת אדם נוסף על אופניים חשמליים. פרקליטיו עו"ד דניאל חקלאי ודורון ויגלר טענו כי "הקטין הוא קורבן תאונת פגע וברח ממש כמו ארי". הוריו מתחו ביקורת על התנהלות המשטרה, שהשיבה כי היא מחויבת לחקור כל חשד לפלילים.

בחודש אוקטובר הוגש כתב אישום נגד אספה בגין עבירות של הפקרה ונהיגה בשכרות. לפי המתואר בכתב האישום, אספה, "נהג חדש צעיר", הגיע לנמל תל אביב בערב התאונה לחגוג יום הולדת של חברו. הנהג וחבריו צרכו משקאות אלכוהוליים בהם שלושה בקבוקי וודקה ובהמשך הלילה עזבו את המקום ונסעו למסיבה נוספת בדרום העיר. סמוך לשעה 3:35 לפנות בוקר נהג הנאשם בשדרות רוקח בתל אביב, בהיותו שיכור ובמהירות של כ-75 קמ"ש, אף שהמהירות המותרת בדרך היא 50 קמ"ש.

באותה עת, רכב קטין על גבי אופניים חשמליים כשהוא מרכיב על גבי החלק הקדמי של האופניים את חברו ארי נשר. מכתב האישום עולה כי "הקטין רכב על האופניים בכיוון נסיעתו של הנאשם ולפניו במהירות של כ-25 קמ"ש. בשלב מסוים, כשרכבו של הנאשם היה במרחק של כ-15 מטרים מאחורי האופניים, סטו האופניים שמאלה והנאשם התנגש בהם בעוצמה עם חלקו הימני הקדמי של רכב בו נהג אספה".

אמו של הנער החשוד אמרה לאחר חקירתו כי מדובר ב"החלטה שערורייתית ומבישה של הפרקליטות" והאשימה את גיא גורן, הממונה על תיק התאונה מטעם פרקליטות, שהוא "סגר את התיקים לרות דוד, רונאל פישר וכעת ליצחק אספה הנהג השיכור והדורס". האם הוסיפה כי "הפרקליטות סוגרת תיקים לפושעים אמיתיים ונופלת לקורבנות העבירה. זוהי תופעה שחוזרת על עצמה". היא קראה לגורן ולפרקליט המדינה "לעסוק במבצעי העבירה ולא בקורבנות".

וואלה

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום