ניסנקורן מודאג: "שוק הסלולר נמצא במשבר"

על רקע המשבר בסלקום, יו"ר ההסתדרות קורא לאוצר להסכים להפחתה באגרות התדרים שמשלמות חברות הסלולר בתמורה להתחייבות להשקעות מצידן בתשתיות

כלכלי 21.1.2019 | 16:01

פלאש 90

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, מביע דאגה מפני ההתפתחויות בשוק הסלולר. בעקבות הערכות שהשוק הסלולרי בשנה הבאה יביא את החברות להפסד, גובר החשש מפני קיצוצים בכוח-האדם, וניסנקורן קורא לממשלה להתערב ולמצוא את הדרך הנכונה כדי לעזור לענף שנמצא במשבר. 

בשיחה עם "גלובס" אומר ניסנקורן כי "הוועדים בחברות הסלולר הם ועדים מצוינים שמגלים אחריות למצב החברות וגם מבינים שהמצב מחייב שינוי. אנחנו נעמוד מאחורי הוועדים ונדאג לשמור על זכויותיהם".

לדבריו, "מדינת ישראל חייבת לראות איך מייצרים תמריצים לחברות להשקיע ואיך שומרים על איתנות החברות. ישראל חייבת השקעה בתשתיות סלולריות, אחרת אי-אפשר יהיה להשיק שירותים חדשים. בסיטואציה שנוצרה ישראל הולכת אחורה", אמר.

ניסנקורן התייחס לסוגיית אגרות התדרים שמשלמות חברות הסלולר, ואמר כי "המדינה גובה מאות מיליוני שקלים מהחברות באגרות. זה סכום גבוה בלי שום פרופורציה למדינות ה-OECD. מה שצריך לעשות זה להפחית את האגרות, וכנגד זה החברות יתחייבו להשקעות בתשתיות. זה כסף שהולך לאיבוד. חייבים לחשוב מערכתית ביחד עם משרד התקשורת ומשרד האוצר ולתכנן איך רוצים לראות את עתיד הענף הזה. חברות שמפסידות כסף לא יכולות להשקיע". 

עוד ציין ניסנקורן כי הוא שוחח עם הממונה על התקציבים במשרד האוצר והסב את תשומת-לבו למשבר המתרחש בשוק הסלולר ולעצירת ההשקעות. הוא הדגיש כי הוא לא מתערב בהיקף התחרות בשוק הסלולר, אבל אם רוצים השקעות בתשתיות, אי-אפשר לעשות את זה כשהחברות לא איתנות פיננסית. 

בתשובה לשאלה לגבי מיזוגים בשוק הסלולר שעשויים להביא להעלאת מחירים, אמר ניסנקורן כי "המחירים היום הם לא ריאליים, אבל הם גם לא יחזרו להיות מה שהיו לפני הרפורמה". לדבריו, הוא "בעד שהשוק יישאר תחרותי, אבל ההתוויה צריכה להיות ארוכת-שנים. צריך לדאוג לכך שההשקעות של החברות יהיו השקעות חכמות, ובלי זה עוד מעט יהיו כאן טלפונים חדשים ומוצרים מתקדמים טכנולוגית שאי-אפשר יהיה להפעיל על הרשתות הקיימות, בהיעדר השקעות. זה נזק גדול למדינת ישראל, ואני מתכוון לדבר עם שר האוצר ועם כל מי שצריך כדי לפתור את הבעיה הזו", אמר.

גלובס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום