עם עקיצה לנתניהו ומגדלים מאחור: כחלון משיק את קמפיין הבחירות

מפלגתו של שר האוצר שחררה סרטון ובו מה שהגדירו כהישגי המפלגה, בהם העלאת שכר המינמום, בלימת עליית מחירי הדיור וטיפול ביוקר המחיה. בכולנו אף שגרו עקיצה מרומזת כלפי נתניהו וקודמו של כחלון במשרד האוצר, יאיר לפיד: "פשוט לא עניין אותם, לא בראש שלהם"

פוליטי 21.1.2019 | 12:20

שר האוצר משה כחלון השיק היום (שני) את קמפיין מפלגתו "כולנו" לקראת בחירות 2019, תחת הכותרת "רק לכחלון אכפת". בסרטון שהפיצה המפלגה, שהבטיחה כבר בבחירות הקודמות להילחם במחירי הדיור, נראה כחלון מפרט את הישגיו כשמאחוריו מגדלים ורבי קומות בתל אביב.

מלבד הישגיו, כחלון עקץ את נתניהו וכן את קודמיו במשרד האוצר בממשלות הקודמות, בטענה ש"לאף אחד מהם לא היה אכפת" ממצבו הכלכלי של מעמד הביניים. "כולם ידעו שמחירי הדיור זינקו במשך עשור עוד לפני שהורדנו אותם", אמר. "כולם ידעו ששכר מינימום של כ-4,000 שקלים זה שכר רעב. לאף אחד לא היה אכפת עד שהעלנו את זה ל-5,300 שקלים. כולם ידעו שמשפחה ממעמד הביניים לא מסוגלת לגמור את החודש, עד שאנחנו השקנו את התכנית נטו משפחה שגם הכניסה להם הכנסה פנויה וגם העניקה להם הנחה משמעותית בצהרונים ונקודות זיכוי".

מתוך קמפיין כולנו לבחירות 2019 (צילום: דוברות כולנו)

בקמפיין נטען כי רק כולנו דאגה לנושאי הדיור, ולמצבה של כלל האוכלוסייה, בעוד שאחרים דאגו רק לקהל הבוחרים שלהם. "למה הם לא נגעו בזה? מה, הם לא ידעו את מה שאנחנו ידענו? פשוט לא עניין אותם, לא בראש שלהם", טען כחלון בקמפיין.

במפלגה אף טוענים כי כי ערכו השוואה בין ממשלת נתניהו-לפיד לבין ממשלת נתניהו-כחלון והתוצאות מראות כי בזמן כהונת כחלון היה חיזוק מתמיד של מעמד הבניים לעומת תקופת כהונתו של שר האוצר הקודם יאיר לפיד. "בעוד שכולם עסוקים בריב ובמדון ויצירת פילוג וקיטוב בחברה הישראלית, היחידי שפעל לטובת הציבור כולו", הוסיפו בכולנו.

השקת הקמפיין של כולנו באה על רקע תמונת מצב בעייתית העולה מהסקרים שנערכו בשבועות האחרונים. בסקר וואלה! NEWS האחרון שנערך בשיתוף עם מכון Panel Politics זוכה המפלגה לחמישה מנדטים בלבד, בעוד שבבחירות הקודמות השיגה עשרה. גם סקרים נוספים שערכו כלי תקשורת אחרים והובאו במרכז הסקרים של וואלה! NEWS מעידים על דעיכה יחסית, לפיהם זוכה המפלגה בשישה או ארבעה מנדטים בלבד.

וואלה

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום