מסתמן שרעיית רה"מ לא תואשם בתיק 4000; תיק 4001 בדרך לסגירה

מנדלבליט נוטה לא להגיש כתב אישום נגד שרה נתניהו בתיק 4000 בו הייתה חשודה בשוחד ושיבוש הליכים • תיק 4001 בו נחשדה במרמה כלפי מבקר המדינה - לקראת סגירה • וגם: הטעות של היועמ"ש שתציל את נתניהו מכתב אישום לפני הבחירות

פוליטי 20.1.2019 | 22:47

יונתן זינדל, פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה נוטה שלא להגיש כתב אישום נגד אשת ראש הממשלה שרה נתניהו בתיק 4,000, תיק בזק-וואלה. רעיית ראש הממשלה הייתה חשודה, בדומה לבעלה ראש הממשלה, בקבלת שוחד וגם בשיבוש הליכי משפט. אך על פי הדיווח הערב ב'חדשות 13' מסתמן שהיועץ המשפטי לממשלה נוטה שלא להעמיד אותה לדין, אם כי עדיין לא התקבלה החלטה סופית בנושא.

בעניין אחר דווח כי לפני כשבוע ערכו פגישה פרקליט המדינה שי ניצן והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, במסגרתה הוחלט ככל הנראה לסגור גם את תיק 4,001, תיק מרמה כלפי מבקר המדינה שחשף העיתונאי גידי וייץ, שגם בו נחשדה נתניהו. היועמ"ש צפוי להודיע על סגירת התיק בקרוב.

בתוך כך, הערב דווח ב'החדשות' כי ייתכן שטעות פרוצדורלית תעכב את פרסום החלטת היועמ"ש בתיקי נתניהו עד לאחר הבחירות. על פי התקנון, על היועמ"ש לשלוח מכתב יידוע, שאמור להישלח כשחקירת עבירה מסוג פשע עוברת מהמשטרה לפרקליטות. אך ה‏מכתב המדובר כזה נשלח רק לפני 3 ימים, כעת יש לפרקליט נתניהו חודש להגיב (16.2.19) שיוצא 5 ימים בלבד לפני סגירת הרשימות לכנסת.

לדעתם של משפטנים בכירים שאיתם היועמ"ש נועץ, התאריך האחרון בו יהיה לגטימי לפרסם את ההמלצות הוא יום הגשת הרשימות לכנסת. לדברי הפרשן הפוליטי עמית סגל, "מה יקרה אם פרקליטי נתניהו ישלחו כמה קלסרים וידרשו לדון בהם? האם זה יסכל את הפרסום טרם הבחירות?"

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום