הגיעו למבוי סתום: סכסוך עבודה בקבוצת ישראכרט

חוסר הסכמה בנוגע לתנאי העובדים בקבוצת ישראכרט הביא להכרזת סכסוך עבודה • יו"ר הסתדרות המעו"ף: "ניסיון חסר תום לב מצד ההנהלה להכתיב תנאים ועובדות. לא ניתן לזה לקרות" • ישראכרט: "לא דנים בנושאי העובדים בתקשורת"

כלכלי 20.1.2019 | 19:42

ישראכרט דיירקט | צילום: אתר החברה

ההסתדרות הודיעה על סכסוך עבודה בקבוצת ישראכרט – חברת כרטיסי האשראי הגדולה בישראל. סכסוך העבודה שהוכרז יחול על כ-1,200 עובדי הקבוצה.

לפי הודעת נציגות העובדים, מזה חודשים ארוכים מתנהל משא ומתן בין הצדדים, כאשר סלע המחלוקת הוא הסדרת תנאי העובדים במקרה של שינוי השליטה בישראכרט. בנציגות העובדים נאבקו על זכות העובדים לקבל חלק מרווחי המכירה, בהיותם חלק משמעותי מהקבוצה ומהפעילות השוטפת שלה.

בהנהלת הבנק סירבו לכל פשרה בנושא, גם כאשר נבחנו אופציות שונות של מכירה או הנפקה של קבוצת ישראכרט. זאת, כחלק מדרישות החוק להפרדת חברות האשראי מהבנקים. בסופו של דבר, הקשיחה ההנהלה עמדות מול נציגות וועדי העובדים והניחה בפניהם הצעה שאינה רלוונטית מבחינת הרווחים שיגיעו לעובדים, כאשר בנציגות העובדים חוששים כי ההנהלה תבצע מהלכים ותכתיב עובדות בשטח, תוך כדי רמיסה של זכויות העובדים. בוועד העובדים קראו להנהלה למלא את חובתה כחוק ולקיים משא ומתן עם נציגי העובדים, מתוך כוונה לשמור על זכויותיהם.

עם הכרזת סכסוך העבודה, מסר אהוד מלך, יו"ר ארגון עובדי קבוצת ישראכרט, כי "ועד עובדי ישראכרט מחויב לפעול ולשמור על זכויות עובדי החברה. בשל כך פנינו להסתדרות החדשה במטרה להכריז על סכסוך עבודה ובכוונתנו לפעול ככל שנדרש במסגרת החוק במטרה למנוע את הפגיעה בציבור העובדים".

יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר דוד, אמר היום כי הם עדים לניסיון לא הוגן מצד ההנהלה להכתיב תנאים ועובדות בשטח בקשר למהלך של שינוי השליטה בישראכרט. "לא ניתן לזה לקרות. ללא קיום משא ומתן מיידי שיבטיח את זכויות העובדים, ובתוך כך גם את תשלום מענק המכירה. נפעל בכל האמצעים שעומדים לרשותנו, תוך גיבוי מלא לוועד העובדים. אני קורא להנהלה להתעשת ולמנוע משבר עמוק". כך בר דוד.

מדוברות ישראכרט נמסר ל'ביזנעס': "אנו לא נוהגים לדון בנושאים הקשורים לעובדינו בתקשורת".

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום