כשהכתב ניסה להתנדב במטה של בני גנץ

"המצע לא פורסם משיקולים פוליטיים", כך מודה מוקדנית במטה לגיוס פעלים למען קמפיין הבחירות של בני גנץ | הדברים נאמרו לכתב 'ישראל היום', שניסה להתנדב במטה של 'חוסן לישראל'

פוליטי 18.1.2019 | 08:58

80 יום לבחירות יו"ר 'חוסן לישראל' בני גנץ צילום: ענת חרמוני, פלאש 90


הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, הכריז על פתיחת הקמפיין ופתח מוקד לגיוס מתנדבים. כתב 'ישראל היום'-אסף גולן התקשר למוקד, אמר שהוא שוקל להתנדב וביקש לשמוע פרטים על דעותיו של גנץ במגוון נושאים - הסדר עם הפלשתינים, פינוי יהודים מיו"ש ומהגולן והמצב הכלכלי בישראל. במטה התקשו לספק תשובות. הדברים מתפרסמים הבוקר (שישי) לראשונה בעיתון 'ישראל היום'.

מאז כניסתו לחיים הפוליטיים, הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ מקפיד לשמור על דממה בכל הנוגע לדעותיו הפוליטיות, בוודאי בכל הקשור למצע של מפלגתו 'חוסן לישראל'. עם זאת, למרות שהציבור עדיין לא יודע את המצע שלו - גנץ זוכה למספר מנדטים דו ספרתי בכל הסקרים האחרונים. בשיחה עם מוקד גיוס המתנדבים לקמפיין של בני גנץ, ניסה הכתב אסף גולן להבין, מה המצע ומתי הוא יפורסם, אז הנה הדילמה שהציג בפניהם.

הכתב: "למדתי בישיבת הסדר, אני אדם דתי והצבעתי פעם לליכוד ופעם לבית היהודי. אני מאוד רוצה שינוי במפה הפוליטית בישראל, אבל רציתי לדעת מה המצע?"

מוקדנית: "אני לא יכולה להסביר על המצע כי זה לא משהו שעדיין פורסם. זה קיים, אבל עוד לא פורסם משיקולים פוליטיים..."

הכתב: "אז איך אני יכול לדעת?"

מוקדנית: "בקרוב מאוד אתה תדע..."

הכתב: "אבל אני צריך לדעת מה הדעות של בני: יהודה ושומרון, הסכם עם הפלשתינים, איזו פשרה הוא רוצה, רמת הגולן... הוא נראה לי אחלה בנאדם, רמטכ"ל, אדם מאוד רציני, אבל אני לא יודע כלום. מי יהיו איתו? את יכולה לספר לי?"

מוקדנית: "אני לא יכולה להגיד לך על זה לצערי, אבל בקרוב אתה תדע, אני לא יודעת כרגע תאריך. יש גם דברים שהם בהתהוות, לא הכול עדיין סגור".

הכתב: "תראי, אכלתי אותה מספיק פעמים..."

מוקדנית: "והאם תרצה לסייע?"

הכתב: "אני מאוד רוצה לסייע. אבל אני צריך לדעת..."

מוקדנית: "ואם אתה צריך לבחור בין לסייע לבין לא לסייע? בכול זאת, עכשיו את צריך לבחור, מה אתה..."

הכתב: "נגיד אני רוצה לסייע, אני תושב לוד ויכול להשפיע על אנשים בשכונה שלי. אנשים ירצו לדעת: איפה הוא עומד בעניינים חברתיים, שוק חופשי או לא שוק חופשי, איפה הוא עומד מבחינה מדינית..."

מוקדנית: "כן, אתה מכיר את האתר של בני? המצע גם יופיע באתר בהמשך, אבל כרגע אין. אז בינתיים אני רושמת שאתה לא מעוניין לסייע..."

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום