בפעילות הח"כ החרדי: מסתמן פתרון למצוקת הגז בירושלים

ח"כ אורי מקלב התגייס לטפל בבעיית המחסור בגז בירושלים שמנע מאנשים לחמם את בתיהם כראוי בימי החורף הקרים. אמש נפתרה הבעיה וגז הובא מספינה שעגנה בישראל

חדשות בארץ 18.1.2019 | 12:19

פלאש 90

בפעילות יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה, ח"כ אורי מקלב, אל מול מנכ"ל משרד האנרגיה וראש מינהל הדלק והגז במשרד התשתיות אמש, הגיע לחופי ישראל ספינת גז נוספת בכדי למלא את מאגרי הגז החסרים בבירה.

כזכור, על פי הפרסום ב'ידיעות אחרונות', לפני כשבוע עשרות תושבים בי-ם הלינו על מחסור בגז בשכונות רבות בירושלים, הפניות הלינו על כך כי זה מספר שבועות משפחות רבות אינם יכולים לחמם את ביתם עקב המחסור בגז בשכונות רבות בירושלים.

ח"כ מקלב פנה מיד עם קבלת התלונות בבהילות לראש מנהל הדלק והגז חן בר יוסף, במכתבו כתב: "בימים האחרונים מגיעות ללשכתי עשרות פניות בנושא מחסור גז מלקוחות של חברת אופק-ישראגז. מדובר במאות לקוחות שבשבועות האחרונים אין להם אספקה סדירה של גז, כאשר חלקם משתמשים בגז גם לחימום הבית ולחימום מים".

עוד כתב מקלב: "לאור מזג האוויר הקר ששורר בימים האחרונים בירושלים ולאור התחזית למזג אויר קיצוני בהמשך השבוע ובשבוע הבא, קיימת סכנה נפשות מידית לשלומם ובריאותם של מאות אנשים, בהם תינוקות, ילדים וקשישים".

בדבריו כתב: "למרות ההבטחות בימים האחרונים הפניות ממשיכות לזרום ופתרון לבעיה אין".

עוד כתב: "יותר משלושה שבועות שמאות ואלפים קופאים מקור ואין כל גורם שלוקח אחריות לפתור את השערורייה? האם אנחנו חיים במדינת עולם שלישי? אבקש ממך לפעול באופן מידי, כדי שהלקוחות יקבלו אספקת גז לאלתר".

בתשובתו לח"כ מקלב הסביר ראש מינהל הדלק והגז כי החברה אינה נערכה כראוי לימי הקור.

"אנו פועלים באופן אינטנסיבי מול החברה ומול ספקיה. ובכלל זה חברות אחרות שימכרו לה גז. במהלך הימים האחרונים אף הצלחנו להסדיר תוספת כמות משמעותית לכמות אותה הזמינה החברה לחודש זה, וזאת למרות קשיים ומגבלות שקיימים הן בחוק והן לחברות אחרות. כידוע משק הגפמ הינו משק הסובל מכמות אספקה מוגבלת משני בתי הזיקוק, כמות שאיננה מספיקה לצריכה בחודשי החורף. לכמות זו מצטרפת הכמות המיובאת, אולם זו מוגבלת רק לחברות שהזמינו הן מקום אחסון והן מלאי מהיבואן. החברה האמורה לא עשתה כן עבור חודש ינואר ואף לא הזמינה את הכמות שהתאפשרה לה בבית הזיקוק המקומי. לכן נוצר המחסור".

למרות הפעילות האמורה, בתחילת השבוע עדיין לא נמצא פיתרון לבעיה. בעקבות לחצים רבים אשר הפעיל ח"כ מקלב הגיע אמש בשעות אחר הצהרים ספינת גז לחופי ישראל, ובשעות האחרונות פורקת הספינה את הגז במטרה למלא את מאגרי הגז עוד טרם כניסת השבת.

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום