פרשת בשלח תשע"ט, גראנד רזרב, יקב 1848.

מדור שבועי מרתק באדיבות מומחה היינות שרגא גבהרד | והשבוע: גראנד רזרב, יקב 1848

יין ואלכוהול 18.1.2019 | 00:28

פרשת בשלח תשע"ט, גראנד רזרב, יקב 1848

בפרשת השבוע מוצאים אנו את השבח: "זה א-לי ואנוהו" (שמות טו/ב), מבארים חז"ל: "התנאה לפניו במצוות"(שבת קלג/ב).

בבתים רגילים אין הרבה כלי כסף, אבל פמוט לאשה וגביע קידוש לבעלה, זה ערכת מינימום, מי שאין לו את זה בחתונה, הרי שתוך שנים אחדות זה יגיע.

על פמוט הכסף המאיר יהיה מי שיכתוב דברי חכמה מאירים. מעצמכם אתם מבינים שאני מתמקד על הגביע.

גביע מכסף זו בחירה גרועה מאד, כסף לא הולך עם יין, כבר רבי יהושע בן חנניה התעלל בקיסר, כשהציע לבתו להעביר את היין לכלי כסף, והכל החמיץ לו (תענית ז/א). בכל זאת למשנה מלך מצרים היה גביע כסף(בראשית מד/ב).

העניין פשוט, אנו מבקשים לקיים את הנאמר: "זה א-לי ואנוהו", לקשט את המצוות, ולהכניס את היופי שלהן אל הלב. אז גם נאהב אותן.

לא צריך לאכול את הדגים בצלחת של כסף, לא צריך ללגום מרק בקערת כסף, ולא כוס תה בספלון כסף. רק את הקידוש בגלל שזו הפגישה הראשונה שלנו עם שלחן השבת, [האשה כבר הקדימה אותנו בהדלקת נרות בפמוט של כסף].

המצווה המוטלת עלינו לעשות בשבת, היא 'וקראת לשבת עונג'! (ישעיהו נח/יג). השאר זה רק "אל תעשה", שב תנוח! כדי שהשבת תהיה עונג, צריך לסובב כפתור קטן בשכל, התפאורה יודעת לעשות את זה נהדר. ליין יש מעמד מיוחד, הוא נחשב כ'מלך' של המשקאות, לכן אחר שתיית יין לא צריך לברך על משקה נוסף שמבקשים לשתות.

אם נמזוג את ה'מלך' אל תוך כלי מפואר, נאחז בו ביד רמה [פרשת השבוע], ונכריז את הקידוש בקול רם, זו התחלה נהדרת ל'עונג שבת'.

יש הרבה יינות מפוארים שאפשר לבחור למזוג לגביע מפואר, אבל השבוע השיקו את היין היקר ביותר בארץ 'יקב 1848' עשה כאלף בקבוקים שמחיר כ"א 848 ₪, עזבו רגע את המחיר שהוא נתון לשיקולו של קונה.

נדבר על היין, 2013 Grand Reserve קברנה סוביניון 61%, 18% פטיט סירה, 11% מרלו ו-10% קברנה פרנק.

הביאו צוותים מיוחדים שילוו את תהליך עשיית היין הזה.

מומחה לכרמים בחר את מיקום הגפן והזנים. כורמים החליטו על זמן דילול, זמירה וכמובן בציר.

היינן אילן אסולין יחד עם יועץ היין ד"ר ארקדי פפיקיאן היו בתוך כל פרט ופרט בעשיית היין, נבחרו חביות עץ חדשות הטובות ביותר וחלקם אף נפסלו באמצע התהליך. וכך כל דבר נבחר בקפידה לאורך כל עשיית והתיישנות היין עד שיצא הבלנד הטוב הזה.

היין מתאפיין בצבע אדום עמוק וסמיך, עם ניחוח תות שחור עשיר, רמז של סיגליות, טנינים רכים ועץ אלון. היין בעל טעם פירות קדמי, עם גוף מלא ופיניש ארוך, ממושך, ומאוזן היטב.

אחוזי אלכוהול: 14.9%

כשרות: בד"ץ עדה חרדית ובית יוסף.

לחיים ושבת שלום!
שרגא גבהרד – יועץ בתחום הכשרותי והמקצועי ביין, סדנאות יין וסיורי יקבים: 052-6176201.
http://kosher-wine.co.il

לעמוד היקב

הרצאה ייחודית, מעניינת וטעימה.
"כשרות היין" "חשיבות היין". "יין בתורה". "תהליך עשיית היין". "איך מתאימים וטועמים יין". "נזקים בכרמים ויקבים" ועוד מגוון נושאים רבים ומעניינים, מלווה בטעימת יינות. מתאים לכל ציבור, לפרטים נוספים לחצו כאן

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום