דיווח: ארה"ב הבהירה שלא תתערב אם ישראל תתקוף בעיראק

לפי הדיווח, גורם בממשלת עיראק אמר כי שר החוץ האמריקני העביר את המסר בפגישתו עם ראש הממשלה, שהביע חשש ממהלך שכזה והזהיר מפני השלכותיו החמורות. בחודשים האחרונים רמזו בישראל כי הפעילות נגד התבססות איראן באזור עשויה להתרחב מסוריה לעיראק

מדיני 17.1.2019 | 23:28

ארכיון | מתי שטרן, שגרירות ארה"ב בישראל

ארצות הברית הבהירה לעיראק כי היא לא תתערב אם ישראל תתקוף יעדים איראניים במדינה - כך דיווחה היום (חמישי) רשת RT בשפה הערבית. לפי גורם בממשלת עיראק, שצוטט על ידי הרשת הנשלטת בידי ממשלת רוסיה, שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו העביר את המסר בעת פגישתו עם ראש ממשלת עיראק עאדיל עבד אל-מהדי בבגדאד בשבוע שעבר.

עוד דווח כי אל-מהדי השיעי, שנמצא חודשים ספורים בתפקיד, הביע חשש ממהלך שכזה והזהיר מפני השלכותיו החמורות. זאת לאחר שבחודשים האחרונים רמזו בישראל כי הפעילות נגד התבססות איראן באזור עשויה להתרחב מסוריה לעיראק.

לפי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס בשנה שעברה, טהראן העבירה טילים לידי מיליציות שיעיות עיראקיות הנתמכות על ידיה ומנסה להקים מפעלים לייצור טילים. בפגישה שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו עם פומפאו בבריסל בחודש שעבר הוא אמר שיש לעצור את איראן בסוריה, בלבנון, בעיראק ובמקומות אחרים.

וואלה

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום