"הג'יהאד הוא חובה": צעיר אמריקני תכנן לשגר טיל על הבית הלבן

במבצע עוקץ של ה-FBI נעצר ג'לאל טהיב בן 21 מג'ורג'יה, אחרי שגיבש תכנית לתקוף את האגף המערבי ולהרוג כמה שיותר אנשים. הוא תכנן לצלם סרטון שברקע שלו יישרפו דגלי ארה"ב וישראל

חדשות בעולם 17.1.2019 | 12:20

unsplash

ה-FBI עצר אתמול (רביעי) צעיר ממדינת ג'ורג'יה שתכנן לשגר טיל נ"ט לעבר הבית הלבן אחרי שהוא החליף את המכונית שלו תמורת רובים וחומרי נפץ. השיר ג'לאל טהיב בן 21 מואשם בניסיון לפגוע או להרוס מבנה ממשל תוך שימוש בכלי נשק או מטעני נפץ.

לפי המסמכים שהוגשו על ידי ה-FBI לבית המשפט, המעקב אחרי הצעיר החל אחרי שהרשויות המקומיות יצרו קשר לאחר קבל טיפ על כך שטהיב עבר הקצנה דתית, שינה את שמו ותכנן לנסוע לשטחים שבשליטת ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

הוא סיפר למקור של ה-FBI באוקטובר כי מאחר שאין לו דרכון, הוא לא יעשה "היג'רה" ובמקום זאת הוא רוצה לתקוף את הבית הלבן ואת פסל החירות. הוא נפגש עם סוכן חשאי והמקור של ה-FBI במשך פעמים רבות בחודש שעבר והשתמש באפליקציה מוצפנת להעברת מסרים. הוא אמר להם כי הם יהיו יעילים יותר אם יתקפו בארצות הברית והסביר כי "הג'יהאד הוא חובה". לפי המסמכים שהוגשו לבית המשפט, הוא רצה לגרום לנזק מקסימלי ולהיות "שהיד" בזמן המתקפה.

במפגש אחר הוא הציג בפני הסוכן החשאי שרטוט בכתב ידו של הקומה התחתונה באגף המערבי של הבית הלבן ותכנית מפורטת למתקפה. הוא ביקש ממנו להשיג את כלי הנשק וחומרי הנפץ הנדרשים למימושה והם דנו במכירה או בהחלפה של המכוניות שלהם על מנת לממן זאת.

טהיב אמר כי הם זקוקים ל"בסיס" שבו הם יוכלו להתקבץ ולצלם סרטון. "הוא רצה להיות הקריין בסרטון, שבו יופיעו המוסלמים המדוכאים וברקע יישרפו דגלי ארצות הברית וישראל", נכתב במסמכי ה-FBI. החוקרים אמרו כי בשבוע שעבר הוא אמר לסוכן החשאי כי הוא רוצה להשיג את כלי הנשק ולנסוע ישירות לוושינגטון לביצוע המתקפה.

הוא תכנן להגיע לבית הלבן מהכביש האחורי, להסיח את דעתם של השוטרים ואז להתקדם לעבר הבית הלבן, לשגר טיל נ"ט כדי לאפשר כניסה למתחם ואז לפגוע בכמה שיותר אנשים שרק אפשר. טהיב אמר לסוכן החשאי כי הוא מעולם לא ירה קודם לכן, אולם הוא יכול ללמוד בקלות. הוא גם סיפר כי צפה בסרטונים שהראו כיצד לפוצץ רימוני יד.

ביום רביעי הוא נעצר אחרי מפגש עם המקור של ה-FBI והסוכן החשאי במגרש חנייה בביופורד, שם היו אמורים להשלים את החלפת כלי הרכב שלהם תמורת רובים, שלושה מטענים להפעלה מרחוק וטיל נ"ט. מקור שני נפגש עמם ובדק את המכוניות, בזמן שסוכן שני הגיע עם גורר ובו כלי הנשק שסיפקה הבולשת.

טהיב והסוכן החשאי שוחחו על כלי הנשק, על המטענים ועל דרך הפעלת הטיל. יחד עם המקור הראשון, שטהיב סבר שהם חלק מהקבוצה שלו, הם העבירו את מפתחות המכוניות שלהם למקור השני ואז העמיסו את חומרי הנפץ והרובים למכונית שכורה. אז, לפי מסמכי ה-FBI, עם סגירת הדלתות, הסוכנים עצרו את טהיב.

וואלה

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום