בוטל איסור כניסת הילדים לבית החולים

ההנחיה לאסור כניסת ילדים למתחם המרכזי הרפואי מעייני הישועה בוטלה היום, חודשיים מאז התקבלה, לאחר בחינה מחודשת והערכת סיכונים

בריאות 16.1.2019 | 20:56

ויקיפדיה

כחודשיים וחצי לאחר שהנהלת בית החולים מעיני הישועה בבני ברק, אסרה על כניסת ילדים (מבקרים) לבית החולים, הוחלט הערב (רביעי) להסיר את ההנחיה.

בבית החולים הסבירו כי לאחר בחינה מחודשת והערכת סיכונים, הוחלט כי החל מהיום תותר כניסת ילדים לצורך ביקורים של בני משפחה ומאושפזים. עם זאת, מבקשים בבית החולים מכל המבקרים, לנהוג במשנה זהירות ובמשנה אחריות.

לפני כחודש, למעלה מ-80 פגים ותינוקות בני יומם חוסנו בדחיפות נגד חצבת, לאחר שנחשפו לאדם חולה שביקר בפגיית בית החולים. המקרה התרחש כאשר אב שחש ברע, התעקש לבקר את בנו הפג מבלי לדווח לאחיות שהוא חולה. בהמשך נודע שהוא אובחן כחולה חצבת.

בעקבות כך, החליטו במעייני הישועה לחסן את כל 24 הפגים ששהו בפגייה ובנוסף חוסנו 60 תינוקות ששהו בתינוקיית בית החולים הסמוכה - כך שכלל התינוקות ששהו בבית החולים - חוסנו. מאחר וחיסון נגד חצבת ניתן רק מגל שנה ובמקרים חריגים מגיל חצי שנה, כך דווח בישראל היום, התינוקות והפגים במעייני הישועה לא חוסנו בחיסון רגיל אלא בחיסון סביל, שמכיל נוגדנים לחצבת ונחשב כטיפול מונע.

"זהו מעשה פראי וחסר התחשבות, שלא לדבר על זה שאותו אדם סיכן את בנו, לצד סיכון שאר התינוקות" אמר פרופ' מוטי רביד, מנהל בית החולים לישראל היום. "אנחנו מקיימים שמירה בבית החולים אבל עד כה התרכזנו בעיקר במניעת כניסת ילדים מבקרים" אמר. "מעכשיו נקיים גם שמירה בנושא כניסת מבוגרים וגם תלינו שלטים ברחבי בית החולים שמבקשים ממבקרים הסובלים מחום או מפריחה לא להיכנס לבית החולים", המשיך פרופ' רביד, "כולם משגיחים בנושא בשבע עיניים. אדם שמרגיש לא טוב לא צריך להגיע לבקר לא בבית חולים ולא בבית כנסת או ישיבה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום