דיין האמת: עמוד הקירוב של הצפון הלך לעולמו

ברכסים נפטר לבית עולמו לאחר ייסורים קשים ומרים הרב יוסף פוגל ז"ל מגדולי מזכי הרבים באזור הצפון שמסר את נפשו לכלל ולפרט 

ברוך דיין האמת 16.1.2019 | 22:11

כותרת

ברוך דיין האמת: ברכסים נפטר לאחר ייסורים קשים ומרים, עמוד הקירוב של הצפון וממקימי ארגון 'ערכים' הרב יוסף זונדל פוגל זצ"ל, והוא בן 69 בפטירתו.

לפני כ - 15 שנה נחלש וחלה, הוא סבל ייסורים קשים ומרים והוא תקשר עם סובביו בעזרת עיניו ואת המילים היה רושם דרך מחשב. אמש אושפז בבית חולים לאחר דימום והיום מערכות גופו קרסו והוא השיב את נשמתו ליוצרה.  

המנוח ז"ל נולד בי"ג שבט תש"י לאביו הרה"ח ר' שמשון פוגל זצ"ל מחשובי עסקני חסידי ויז'ניץ ולאמו מרת זיסל שתחי'.

כל חייו עסק בקירוב רחוקים באזור הצפון והיה יו"ר ארגון 'ערכים' במקום במקום מגוריו רכסים הוא הקים את בית המדרש "מאורות".  

היה מקורב למרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל אליו היה נכנס פעם בחודש לביתו ומרן זצ"ל היה עונה לו על כל תשובותיו, כמו כן היה מקורב ליבלחט"א האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא מנהריה. 

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' על אישיות מיוחדת במינה, שכל חייו מסר את נפשו למען הכלל והפרט, היה איש חסד עצום שגם בתקופת חליו המשיך בעבודת הקודש בכתיבת שיחות וספרי מוסר שמסר בישיבת "מעוז חיים" בקרית אתא.

למרות ייסוריו המשיך לשקוד על תלמודו והוציא את הספרים "שיח יוסף" על התורה והתפילה, היה מקורב לזקן המשגיחים הגאון הצדיק רבי דב יפה זצ"ל שאהבו וחיבבו עד למאוד שאף התבטא עליו "הוא החזיק את רכסים".  

הותיר אחריו שבעה ילדים בנים וחתנים כולם עמלי ומרביצי תורה. 

מסע הלוויה הערב (רביעי) בשעה 22:30 מביתו ברחוב הערבה ברכסים דרך בית הכנסת 'היכל משה' שהמנוח ז"ל הקים בשכונת בנה ביתך, ולאחר מכן בשעה 23:15 מבית המדרש "מאורות" לבית החיים כפר חסידים שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום