ברקע הנסיגה: 4 חיילים אמריקניים נהרגו בפיגוע בסוריה

ארבעה חיילים אמריקנים נהרגו ועוד שלושה נפצעו בפיגוע שאירע בצפון סוריה. לפי דיווחים, הפיגוע התרחש ליד מסעדה בעיר וכוון נגד סיור שערכו כוחות הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארה"ב. מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם דיווח כי בפיגוע נהרגו 16 בני אדם

חדשות בעולם 16.1.2019 | 19:49

צילום מסך

ארבעה חיילים אמריקנים נהרגו היום (רביעי) בפיצוץ סמוך לסיור של כוחות הקואליציה בעיר מנביג' שבצפון סוריה – כך אמר גורם אמריקני. הוא הוסיף כי עוד שלוש חיילים נפצעו בתקרית, הקשה ביותר מאז תחילת המעורבות האמריקנית במדינה.

בנוסף, 10 לוחמים כורדים נהרגו מפיצוץ מכונית התופת שהתרחש בסמוך למסעדה בעת מעבר סיור של צבא ארה״ב בעיר. על פי הדיווחים מהמקום, כ-20 בני אדם נוספים נפצעו בפיצוץ. מסוקי בלאק הוק של צבא ארה"ב פינו את הפצועים מזירת הפיגוע.

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות על המתקפה בעיר השוכנת בסמוך לגבול טורקיה, שבה מוצבים כוחות אמריקניים כדי לחצוץ בין הכורדים לבין צבא טורקיה. אחד התושבים סיפר כי מחבל מתאבד תקף את השיירה. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, לפחות 16 בני אדם נהרגו.

על פי ההודעת של ארגון "המדינה האסלאמית", המחבל ביצע את הפיגוע באמצעות מטען חבלה שהורכב על חגורה שנשא. עד ראייה סיפרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי הפיצוץ ארע סמוך לשוק, ומייד לאחריו החלה נוכחות כבדה של מטוסי קרב בשמי האזור.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, עודכן על האירוע. כך מסרה דוברת הבית הלבן, שרה סנדרס. "הנשיא תודרך באופן מלא על הפיגוע, ואנחנו נמשיך לעקוב אחר המצב בסוריה", אמרה.

המתקפה התרחשה בזמן תחילת הנסיגה של ארצות הברית מסוריה, בהמשך להחלטתו השנויה במחלוקת של הנשיא דונלד טראמפ. הוא אמר כי דאעש הובס וכי את יתר המשימה יבצע נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, אולם הוא הזהיר את ארדואן מפני פגיעה בכורדים. מהבית הלבן נמסר היום כי טראמפ מעודכן במתרחש בסוריה אחרי הפיגוע.

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום