עובדי מלט 'הר טוב' חוששים לסגירת המפעל

מאות עובדי מפעל מלט הר טוב הסמוך לבית שמש חוששים לעתידם בשל החשש לסגירת המפעל, זאת בד בבד בצל ההכשרה שנעשתה להפוך את המפעל לשומר שבת

כלכלי 15.1.2019 | 21:49

פלאש 90

מפעל 'מלט הר טוב', השוכן בסמוך לעיר בית שמש, עלה לכותרות לאחרונה בעיקר בשל החשש לסגירתו והשארת מאות משפחות ללא פרנסה, אך בציבור החרדי המפעל ידוע ככזה שעובר תהליך פנימי לקראת היותו מפעל מלט שומר שבת כהלכתה.

בימים אלו, כאמור, נלחמים עובדי המפעל מול שרי האוצר והכלכלה, לאור החשש לסגירת המפעל, בשל ההקלות המשמעותיות ליבוא מלט זר והצפת השוק במלט טורקי ויווני.

ועדת הכספים צפויה להתכנס לדיון בהחלטת שר הכלכלה אלי כהן לאמץ חלקית את ממצאי החקירה שערך דני טל, הממונה על ההיצף במשרדו, אשר קבע כי יש היצף של מלט זר בישראל ויש להטיל מס ייבוא בשיעור שבין 7% ל-22% על המלט הטורקי הנמכר בישראל בזול.

ראשי המפעל התברכו במעונו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי ולאחר שהתחייבו בפניו להיות מפעל המלט הראשון בעולם ששומר שבת, הגר"ח בירכם בברכת הצלחה מרובה בזכות קדושת השבת.

בחודשים האחרונים סיירו במפעל חברי ועדת הכספים בהם יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני, שהגיע יחד עם חבר המועצה שמואל גרינברג, השניים שוחחו עם העובדים תושבי בית שמש והבטיחו להם שלא יתנו לסגור את המפעל.

בנוסף, הגיעו למקום יו"ר הקואליציה ח"כ דוד אמסלם, ח"כ איתן ברושי, שר הכלכלה אלי כהן ויו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ יואב בן צור שאמר לעובדים כי יעשה כל שביכולתו לסייע להם. כמו כן ביקר במקום יו"ר ועדת הכנסת ח"כ מיקי זוהר שציין כי בנושא זה ישנו קונצזוס מוחלט להגן על תעשיית כחול לבן.

רונן יונה, מנכ"ל קבוצת הר-טוב, אומר ל'כיכר השבת' כי "מלבד ההיצף מטורקיה יש היצף מיוון בשיעור של מעל 100%. התאגיד שמציף את השוק מיוון הוא צרפתי, אנחנו רואים שאותו תאגיד, מייצא לצרפת במחיר של 81 דולר, למדינת ישראל הוא מייצא את המלט ב-34 דולר במטרה אחת - להוציא את 'מלט הר טוב' מהשוק".

יונה מזהיר כי "אם מדינת ישראל לא תעשה את המוטל עליה ותגן על התעשייה המקומית לאורך זמן - לא תהיה כאן תחרות".

חברי הוועדה למען השבת, המלווים את המפעל מזה כשנה בתהליך של יצירת פתרונות והכשרת המפעל לשמירת שבת, עוקבים בדריכות רבה לקראת החלטת וועדת הכספים על מנת לראות האם המפעל ימשיך להתקיים ויוכל להוות אלטרנטיבה מועדפת לשומרי השבת או חלילה שהמפעל יסגר ובכך יסתם הגולל על שנה של פעילות למען השבת.

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום