"דחלילים" במקום שוטרי תנועה: הניידות הריקות מרתיעות את הנהגים

לאחר שביקשו למצוא דרך יצירתית להתמודד עם העלייה בתאונות הדרכים, החליטו במשטרה להציב ניידות משטרה עם אורות כחולים בכבישים וצמתים מועדים לפורענות. מדי פעם מגיעים השוטרים לעמדות כדי להקשות על הנהגים לדעת האם מדובר בדחליל. "התוצאות מרשימות"

רכב ותחבורה 14.1.2019 | 23:54

משטרת התנועה (צילום: חטיבת דובר המשטרה)

במשטרה מרוצים מכך ש"דחלילים" התגלו כמרתיעים לא פחות משוטרי תנועה אמיתיים. במשטרת מרחב ירקון ביקשו למצוא דרך להתמודד באופן יצירתי עם העלייה בתאונות הדרכים בכמה מוקדים בתל אביב. המטרה הייתה לגרום לנהגים לשנות את הרגלי הנהיגה כך שהם יקפידו לציית לחוקי התנועה וינהגו בזהירות.

במשטרה בדקו מהם הכבישים והצמתים המועדים לפורענות לפי כמה תאונות דרכים או עבירות תנועה חמורות, כמו אי ציות לתמרור עצור או לרמזור אדום. בשל המגבלה של הצבת שוטרים בתדירות גבוהה בנקודות המועדות לפורענות, החליטו במשטרה להציב "דחלילים" באותם מוקדים.

המשמעות היא שהמשטרה מציבה ניידות משטרה, עם האורות הכחולים המוכרים, שלרוב אינן מאוישות בשוטרים. המטרה - ליצור נוכחות במקומות אלה, כך שייראה כאילו המשטרה מבצעת שם פעולות אכיפה נגד עברייני תנועה. "התוצאות מרשימות", אומרת דוברת משטרת תל אביב, סנ"צ מירית בן מאיור. "בכל המקומות שבהן הצבנו את הניידות נרשמה ירידה חדה בתאונות ובעבירות התנועה".

כדי להגביר את האפקטיביות, אחת לזמן מה מגיעים השוטרים לעמדות שבהן מוצבות הניידות הריקות, על מנת שהנהגים לא יוכלו לדעת מתי הניידת היא רק "דחליל" או שהיא ניידת מאוישת. לדברי תושב צפון העיר, בין המוקדים שבהן מוצבים דחלילי משטרה: הכפר הירוק לדרום, רחוב שיטרית ליד שדה התעופה דב ובמחלף קק"ל לתוך העיר תל אביב.

וואלה

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום